همشهری آنلاین: محمد علی آبادی گفت: احمدی‌نژاد در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی نظری نداشت و صحبتی با من نکرد اما در برکناری او پس از اینکه آن باخت‌ها پیش آمد، نظر احمدی‌نژاد این بود که دایی دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. نظر احمدی‌نژاد برکناری دایی بود.

مهمترین اظهارات محمد علی آبادی در گفتگو با تسنیم در زیر آمده است:

  • آوردن علی دایی برای تیم ملی دستور احمدی‌نژاد نبود. روی چند گزینه کار شد. دایی، قطبی، قلعه‌نویی و چند گزینه دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند که در نهایت دایی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد. احمدی‌نژاد در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی نظری نداشت و صحبتی با من نکرد اما در برکناری او پس از اینکه آن باخت‌ها پیش آمد، نظر احمدی‌نژاد این بود که دایی دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. نظر احمدی‌نژاد برکناری دایی بود. با این حال ایشان در ورزش دخالت نمی‎کرد چون روحیه من طوری نبود که بخواهم دخالت را بپذیرم. برای چه چیزی نتوانستم در وزارت نفت حضور پیدا کنم؟
  • احمدی‌نژاد حتی یک نفر را هم برای پست‌های معاونین، مدیران کل و فدراسیون به من معرفی نکرد.
  • مشایی اصلا با من تماس نمی‌گرفت. او با من به هیچ وجه تماس نمی‌گرفت چون مواضع من را می‌دانست. یک بار هم نشد ایشان در مورد ورزش چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم با من تماس بگیرد.
  • {همین موضوع باعث شد روابط سی و چند ساله شما با احمدی‌نژاد به پایان برسد؟} ما نظرات خود را در مورد اداره کشور و چگونگی حضور افراد صریحا اعلام کرده بودیم و دیدگاه خود را منتقل می‌کردیم. خیلی‌ها در داخل دولت بودیم و حرف خودمان را می‌زدیم. باید می‌ایستادیم و کار خود را انجام می‌دادیم، چرا که اگر ما کنار می‌رفتیم قطعا شخص دیگری را جایگزین می‌کردند. ضمن اینکه حجت شرعی برای کنار رفتن نداشتیم که اگر داشتیم، حتما رها می‌کردیم و می‌رفتیم چون مسئله ما برای اداره کشور شخص آقای احمدی‌نژاد نبود. ایشان هم یکی از ما و با ما رشد کرده بود. مسئله ما اداره کشور و مقام معظم رهبری است.
  • امروز خیلی خوشحالم دکتر روحانی با یک منطق کاملا محکم در کنار رهبری قرار گرفته است؛ ضمن اینکه کارش را هم به صورت مستقل و محکم انجام می‌دهد. در آنجا هیچ حجت شرعی که کار را رها کنیم، نبود. حتی یکی دو بار که استمزاج و از برخی دوستان سوال کردم که ببینم نظر چه است؛ دیدم نظر این نیست که کسی کارش را ترک کند یا استعفا دهد.
  • {یعنی این اواخر روابط‌تان با احمدی‌نژاد شکر آب شده بود؟} بله همین طور است.حدود دو سالی است که دیگر هیچ ارتباطی با هم نداریم. قبل از آن و بعد از داستانی که برای وزارت نفت پیش آمد این ارتباطات خیلی کمتر شد.
  • من با آقای سعیدلو هیچ تنشی نداشتم اما ظاهرا ایشان با همه مشکل داشتند.
  • مشکلم با عباسی خیلی کمتر بود. آقای سعیدلو با خودش هم تنش داشت. فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که با ایشان دچار مشکل نشده باشد. ما اعتقاد داشتیم که نباید در مسائل کمیته ملی المپیک دخالت شود چراکه این کمیته یک واحد مستقل است. البته این را باور داریم که باید به وزیر ورزش یا رئیس سازمان وقت پاسخگو باشیم و دیدگاهش را مورد توجه قرار دهیم ولی قرار نیست هر چیزی که گفته شود انجام شود.
  • {سعیدلو در امور کمیته ملی المپیک دخالت می‌کرد؟} ایشان اعتقاد داشت اعضای کمیته ملی المپیک باید استعفا بدهند و انتخابات دوباره برگزار شود.کمیته ملی المپیک بودجه مستقل دارد و روی فدراسیون‌ها نظارت می‌کند. هر جا وزارت ورزش نظر خاصی داشته باشد، کمیته ملی المپیک هم اعمال می‌کند.
  • {برکناری روسای فدراسیون‌ها} در نشست ماکائو سه ساعت در این موارد بحث شد. عباسی از کار خودش دفاع کرد و گفت دولت سرمایه‌گذاری و پول زیادی صرف ورزش کرده و نمی‌شود که دولت پول بدهد اما اختیاری نداشته باشد. آقایانی که از IOC در آن نشست حضور داشتند در پاسخ گفتند، همه دولت‌ها به ورزش کمک می‌کنند اما در آن دخالت نمی‌کنند. عباسی مجددا گفت دلیل خیلی از این برکناری‌ها استفاده از مواد مخدر و مسائل اخلاقی بوده است. شیخ احمد در آن جلسه گفت، آقای وزیر شما که قاضی نیستید اگر موردی وجود داشته است، شما باید آن را به دستگاه قضایی کشور اعلام می‌کردید و وقتی محکومیت اعلام شد، مجمع می‌تواند آن رئیس مشکل‌دار را برکنار کند نه شخص شما. عباسی گفت اساسنامه این اختیار را به من داده که آن‌ها هم گفتند این خلاف قانون و منشور المپیک است. شما باید آن را هم اصلاح کنید.
  • {زمانی که شما در اجلاس اوپک به عنوان سرپرست وزارت نفت حضور پیدا کردید، درست است که متن انگلیسی‌ که خواندید به صورت فارسی نوشته شده بود؟} این دروغ محض است و کسانی که مدعی این حرف هستند خوب است بیایند و با هم انگلیسی صحبت کنیم. در این صورت حتما آن افراد خجالت خواهند کشید. با اینکه مثل آقایان در انگلیس و آمریکا درس نخوانده‌ام اما انگلیسی‌ام در حد خوبی است و افتخار دارم زیر نظر اساتید ایرانی و در دانشگاه ایرانی درس خوانده‌ام و یک مهندس ساختمان و مهندس معمار موفق بوده‌ام.
کد خبر 234829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز