جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: همایش محیطی عاری از دخانیات به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون دخانیات در تالار امام خمینی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر محمد باقر قالیباف در پیام خود به این همایش با اشاره به هزینه غیرمستقیم سالیانه یکصد میلیارد دلاری کمپانی‌های چندملیتی کشورهای سلطه‌گر برای تبلیغ و تشویق مصرف سیگار به ویژه در کشورهایی با جمعیت جوان گفت: این امر متولیان را برای اتخاذ تصمیم بین‌المللی برای مبارزه با این کمپانی‌ها واداشته است.

به گزارش خبرنگار ما در این همایش دکتر مؤذن مشاور عالی شهردار تهران نیز با اشاره به سلامت اجتماعی و اهمیت آن اظهار داشت: شهرداری تهران آمادگی خود را برای فرهنگ‌سازی، مصون سازی و محدود سازی جامعه در راستای سیاست‌های مردم محور برای همکاری با ارگان‌های مربوطه اعلام می‌کند.

در  این همایش که به همت وزارت بهداشت، شهرداری تهران، سازمان بهداشت جهانی، ستاد مبارزه با قاچاق و چند سازمان دیگر برگزار شد دکتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت نیز با اعلام این که با مظاهر عمومی استعمال دخانیات در کشور برخورد می‌شود، گفت: از این پس برخورد قانونی با استعمال دخانیات شاخص مهمی در ارزیابی نظام سلامت در استان‌ها محسوب می‌شود.

در این جلسه علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران از سوی دکتر افضل نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان سفیر بین‌المللی مبارزه با دخانیات معرفی شد.

کد خبر 23435

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز