جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ آمریکا که به اسپانیا سفر کرده است در ملاقات‌های خود با مسوولان آن کشور از وقوع یک "تحول عظیم قریب‌الوقوع" در کشور کوبا خبر داد

به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا و اسپانیا به دلیل عدم کمک مادرید به مخالفان دولت کوبا با هم اختلاف نظر دارند

موراتینوس وزیر امور خارجه اسپاینا در دفاع از این رفتار خود گفته است که دوستی با دولت کوبا بهترین سیاست برای اسپانیا می‌باشد.

رایس قبل از ورود خود به مادرید در حالی که به وضعیت حاد جسمی فیدل کاسترو، رهبر 80 ساله دولت کوبا اشاره داشت، گفت: یک تحول عظیم به زودی در کوبا رخ خواهد داد و من این گونه تصور می‌کنم که وظیفه تمامی دولت‌های دموکراتیک این است که به گونه‌ای دموکراتیک عمل کنند.

وی ادامه داد:‌ دموکراسی غرب نباید به این رژیم اجازه دهد که تصور کند می‌تواند حکومت را از دست یک دیکتاتور به دست دیکتاتور دیگری دهد.

خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا در این رابطه اعلام داشته است که از توضیح دادن دلایل و مواضع اسپانیا نسبت به کشور و دولت کوبا برای آمریکا استقبال می‌کند و امیدوار است که این توضیحات باعث آسایش خیال آمریکا شود.

وی گفت: تمامی کشورها نباید لزوما در تمامی موارد بین‌المللی با هم توافق داشته باشند البته اینکه ما در این باره با هم صحبت و مذاکره می‌کنیم و حاضر به بیان مواضع خود نسبت به یک موضوع می‌باشیم، نکته‌ی مثبتی می‌باشد و به درک متقابل منتهی خواهد شد.

کد خبر 23411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز