جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراط گرایان در عراق ظرف مدت یک هفته پنج خبرنگار را به قتل رساندند.

خبرگزاری آلمان از بغداد و قاهره گزارش داد، پلیس اعلام کرد یک گروه از مردان مسلح روز جمعه در شمال عراق پنج سرباز عراقی را ربودند. ظرف 24 ساعت، پلیس در بغداد، بعقوبه و کرکوک در مجموع 45 جسد از غیرنظامیانی را یافت که افراد ناشناس آنها را هدف گلوله قرار داده و تا حدی نیز آثار شکنجه بر بدن شان مشهود بود.
یکی از خبرنگاران کشته شده، تصویربردار 26 ساله خبرگزاری تلویزیونی ای.پی.تی.ان بود که در روز تعطیل در راه رفتن به مسجد مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بنا به اعلام سازمان خبرنگاران بدون مرز، روز جمعه یک عکاس خبرگزاری الوسط العراق نیز که روز چهارشنبه در اماره مورد هدف قرار گرفته بود، جان باخته است. روز پنجشنبه نیز یک خبرنگار آزاد و عبدالرحمان العیسوی، استاد روزنامه نگاری در فلوجه به همراه هفت عضو خانواده شان مورد هدف قرار گرفتند. پیش از انی نیز در کرکوک دو خبرنگار ترکمن کشته شدند.
رسانه های عراقی روز جمعه گزارش دادند که با 125 سرباز کشته شده در ماه مه 2007، این ماه یکی از خونین‌ترین ماه ها برای ارتش آمریکا پس از ورود به عراق در بهار سال 2003 میلادی بوده است.
فرماندهی نظامی در آمریکا پیش تر در بغداد اعلام کرده بود که یک سرباز که روز دوشنبه بر اثر انفجار مواد منفجره جراحاتی بداشته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است.
ارتش آمریکا اعلام کرد که سربازان این کشور روز پنجشنبه و جمعه در حمله سراسری شان شش «تروریست» را کشته و 18 مظنون همدستی با افراط گرایان را بازداشت کرده اند.
بنا به اعلام خبرگزاری الوسط العراق، در ریاض نزدیک به کرکوک پنج سرباز عراقی که مسوول حفاظت از تاسیسات نفتی بودند، ربوده شدند. این منطقه واقع در جنوب غرب بغداد محل اختفای افراط گرایان سنی است.
در همین حال دولت عراق اعلام کرد که دادگاه مرکزی جزایی در بغداد، حازم شعلان، وزیر دفاع سابق را به دلیل فساد در دوران کاری اش به هفت سال حبس محکوم کرده است.
وی متهم است که در دوران فعالیتش در جریان واردات تسلیحاتی حدود یک میلیارد دلار اختلاس کرده استو شعلان در دولت موقت ایاد علاوی، نخست وزیر سکولار عراق از ژوئن 2004 تا آوریل 2005 وزارت دفاع را بر عهده داشت.
کد خبر 23398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز