همشهری آنلاین: مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با اشاره به اینکه محدودیتی برای پذیرش دانشجو از کشور خاصی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

دکتر عمادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر حدود 15 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور مشغول به تحصیل‌اند، گفت: این دانشجویان بیشتر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد حدود 4000 دانشجوی بورسیه و 4000 دانشجوی غیر بورسیه داریم و مابقی نیز مقیم ایران بوده و از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند.

عمادی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم درباره جذب دانشجویان غیر ایرانی در کشور، تصریح کرد: بر اساس برنامه پنج ساله وطیفه داریم که سالانه پنج هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های سراسر کشور جذب کنیم.

به گفته مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم از این تعداد باید 2000 دانشجو بورسیه و 3000 نفر غیر بورسیه جذب شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 1500 دانشجوی بورسیه غیر ایرانی در دانشگاه‌ها جذب شدند، اظهار کرد: محدودیتی در زمینه پذیرش دانشجو از کشور خاصی نداریم، اما در برخی از رشته‌های حساس تنها دانشجویان ایرانی پذیرش می‌شوند، چنانچه این امر در دنیا نیز مرسوم است و هر کشوری در برخی از رشته‌های خاص دانشجوی خارجی نمی‌پذیرد.

کد خبر 233906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز