گروه اقتصادی: معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف ۳۴۳دستگاه تریلی قاچاق در بندر چابهار خبر داد.

مهدی ابویی به همشهری گفت: پرونده قاچاق 343دستگاه تریلی که قاچاقچیان از مرز بازرگان به بندر چابهار ترانزیت کرده و قصد ورود این خودروها را به داخل کشور داشتند در دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان در حال بررسی و رسیدگی است.معاون پیشگیری و هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این تعداد تریلی از گمرک بازرگان به منطقه آزاد چابهار ترانزیت شد که با تبانی متصدیان منطقه آزاد و از طریق گمرک چابهار این خودروهای ترانزیتی به داخل کشور قاچاق شد.

وی درباره پرونده 140دستگاه خودروی قاچاق جزیره ابوموسی گفت: در استان هرمزگان در مجموع 3پرونده خودرو مطرح است که یکی مربوط به امتیازات خودروهای وارد شده از طریق جزیره ابوموسی، دیگری پرونده قاچاق 144دستگاه خودرو در بندر شهید باهنر و در نهایت پرونده قاچاق 123دستگاه خودرو از بندر شهید باهنر است. ابویی گفت: یکی دیگر از پرونده‌های مهم مربوط به قاچاق البسه و پارچه از گمرک بازرگان است. قرار بود البسه و پارچه واردشده از مرز بازرگان به جمهوری آذربایجان و یا ترکمنستان منتقل شود که متأسفانه به داخل کشور قاچاق شد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: از مجموع محموله قاچاق البسه و پارچه 3 تریلی آن در داخل کشور کشف و طبق اعترافات متهمان پرونده در اواخر سال 90و سال 91بیش از 320دستگاه تریلی محموله قاچاق البسه و پارچه در کشور قاچاق شده است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در رابطه با پرونده جزیره ابوموسی، شرکت‌ها و افرادی که امتیازات خودروهای وارد شده را خریداری کردند شناسایی و با هماهنگی دادگاه مقرر شد که سود قابل توجهی به مردم ابوموسی پرداخت و یا حق دولت را براساس مقررات بپردازند.

کد خبر 233589

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز