همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد به دلیل عدم شناخت کافی عموم مردم از بلورشناسی و از سویی کاربرد بلورها در تمام علوم، سال ۲۰۱۴ را "سال بین‌المللی بلورشناسی" نامگذاری کرد.

سال ۲۰۱۴، سال بین‌المللی بلورشناسی معرفی شد

به گزارش ایسنا، سازمان ملل متحد با اعلام سال 2014 به عنوان سال بین‌المللی بلورشناسی از سازمان یونسکو خواسته است تا رهبری و هماهنگی برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این سال را با کمک اتحادیه بین‌المللی بلورشناسی به عهده گیرد.

بلورها در همه جای طبیعت یافت می‌شوند و در طول تاریخ مردم را مجذوب زیبایی و راز و رمز خود کرده‌اند. دو هزار سال پیش فرآیند بلوری‌شدن شکر و نمک برای تمدن باستانی هند و چین شناخته شده بود. از آن زمان تاکنون مطالعه ساختار بلورها و اجزای آنها ادامه دارد که در نهایت منجر به پیشرفت‌هایی در علوم فیزیک، شیمی، بیولوژی و حتی ریاضیات شده است.

هدف از نامگذاری سال 2014 از سوی سازمان ملل متحد، ارتقای آگاهی عمومی درباره علم بلورشناسی و نقش آن در توسعه فناوری زندگی مدرن، الهام‌ بخشیدن به جوانان از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و ...، شناساندن فراگیری این علم، حمایت از ابتکار عمل بلورشناسی در افریقا و به وجودآوردن برنامه‌های مشابه در آسیا و امریکای لاتین، تقویت همکاری‌های بین‌المللی بین دانشمندان سراسر دنیا و ارتقای آموزش و پژوهش در بلورشناسی و ارتباط آن با دیگر علوم عنوان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سال بین‌المللی بلورشناسی به نشانی اینترنتی http://www.iycr2014.org/homea مراجعه کنند.

کد خبر 233329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز