چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری‌های استانبول به دلیل خطر وقوع خشکسالی شستشوی فرش را در معابر این شهر ممنوع اعلام کردند.

به نوشته ال موندو، گفته می‌شود این تصمیم به دلیل کاهش میزان بارندگی در سال اخیر گرفته شده است.

همه ساله در فصل بهار زن‌ها در کنار معابر شهر استانبول به شستو شوی فرش می‌پردازند.اما در سال جاری بسیاری از خانواده‌ها مجبور به ترک این سنت دیرینه بهاره شده‌اند.
 
علت این ترک عادت به این دلیل است که شهرداری‌های مناطق اوچیلار، عمرانیه، کادیکوی و بگچیلار تصمیم گرفته‌اند ساکنانی را که با شستن فرش آب را هدر می‌دهند،با مبالغی از 30 تا 1.675 یورو جریمه کنند.

در خیابان‌های بگ چیلار نیز شهرداری منطقه تابلو‌هایی هایی هشدار دهنده به این مضمون که "فرش‌ها مال شما هستند و خیابان‌ها نیز به ما تعلق دارند"، نصب کرده است.

اما سلامی اووز عضو هیات مدیره سازمان آب استانبول این اقدامات را کافی نمی‌داند و می‌گوید:در حالی که در استخر‌های خانه‌ای ویلایی هزاران لیتر آب مصرف می‌شود، شهرداری‌های استانبول به آن بها نمی‌دهند.

با این حال شهرداری‌های استانبول قصد دارند با اتخاذ این تدابیر از اسراف آب در شهری 12 میلیونی که مصرف روزانه آب در آن 2 میلیون متر مکعب است، جلوگیری کنند.

این در حالی است که ترکیه سال بسیار خشکی را سپری کرده است و به دلیل کاهش  میزان بارندگی در این کشور، ذخایرآب در پشت سدها به حدود 40 درصد رسیده است.

کد خبر 23318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز