همشهرِ‌آنلاین: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با بیان اینکه روحانی قهرمانانه از اصول انقلاب دفاع کرد، گفت: پیروزی در مذاکرات با غرب در گرو مواضع قدرت‌مندانه مقامات ایرانی است.

خانه ملت نوشت: روح‌الله حسینیان با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی رئیس جمهور به نیویورک آمریکا، گفت: رهبر معظم انقلاب یک چارچوبی را در حوزه سیاست خارجی مبنی‌بر نرمش قهرمانانه تعریف کردند که دکتر روحانی هم در سفر به نیویورک در این چارچوب سخنرانی کرد، از این‌رو رئیس جمهوردر این سفر به صورت قهرمانانه از اصول، حقوق هسته‌ای کشور، مظلومیت ملت فلسطین، استراتژی ایران در سوریه دفاع مناسبی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه خوشبختانه لحن و گفتار دکتر روحانی بر پایه فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، افزود:‌ در مجموع عملکرد رئیس‌جمهور در سخنرانی‌ها بسیار خوب بود و ما این سفر دولت به نیویورک را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای با عجله خیال می‌کنند که مواضع سیاسی غرب به‌ویژه آمریکا یک شبه تغییر می‌کند، تصریح کرد: در مسائل سیاسی، کشوری که سال‌ها با جمهوری اسلامی در بازه‌های زمانی و مکان‌های مختلف مبارزه کرده، نمی‌تواند یک شبه مواضع خود را تغییر داده تا این تقابل به نفع ما تمام شود. این عجله و شیفتگی برخی افراد موجب می‌شود که آمریکایی‌ها خود را در جایگاه بالاتر دیده و یک گام جلوتر از ایران برداشته و با این شرایط در مذاکرات امتیاز مثبتی به ایران ندهد.

حسینیان با تأکید بر اینکه موضع اخیر کنگره و برخی شخصیت‌های سیاسی آمریکا بعد از نشست سالیانه سازمان ملل بر علیه ایران به‌علت شیفتگی برخی افراد بود، یادآور شد: با اتفاقات پایانی سفر نیویورک درباره مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور ایران با اوباما موافق نیستم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اعلام اینکه پیروزی ایران در مذاکرات با غرب تنها با مواضع قدرت‌مندانه محقق می‌شود، تصریح کرد:‌ هم‌اکنون هم اگر مذاکرات در آینده به نتایج خوبی برسد تنها به‌ علت قدرت‌نمایی سال‌های گذشته ایران است، از این‌رو اگر جمهوری اسلامی اقدام به ساخت فردو نمی‌کرد و اگر در حوزه غنی‌سازی بر روی 20 درصد پافشاری نمی‌کرد، هم‌اکنون غرب تنها به پایین‌ آوردن میزان غنی‌سازی راضی نبود.

وی با بیان اینکه در مذاکرات آتی ایران با 1+5 عزت کشور خط قرمز است، تصریح کرد: به طور حتم عزت و شرف ایران را نمی‌توان با هیچ دلاری و برداشتن تحریمی معاوضه کرد، از این‌رو دولت باید در مذاکرات در جهت تأمین منافع و عزت‌مندی جمهوری اسلامی ایران تلاش کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با اشاره به رویکرد آمریکا در مذاکرات آتی ایران با گروه 1+5، یادآور شد: هر کشوری دارای یک رئیس‌جمهور و ده‌ها نیروی تأثیرگذار است، به‌طور مثال در آمریکا، شورای روابط خارجی متشکل از سرمایه‌داران، حقوق‌دان‌ها و سیاست‌مدران است که این شورا و کنگره تأثیر به سزایی در روابط خارجی دارند.

کد خبر 233171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز