گروه ادب و هنر- احمد افشار: نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی جوان صبح دیروز در حالی برگزار شد که مرتضی گودرزی‌ (دیباج) مدیر مرکز هنرهای تجسمی در این برنامه حضور نداشت.

نشست جشنواره هنرهای تجسمی جوان

علی‌اصغر کفشچیان‌مقدم، دبیر ششمین دوره با عذرخواهی از عدم‌حضور مسئولان حوزه هنری گفت: این جشنواره با تأخیر زیادی نمایشگاه خود را برگزار می‌کند، انتظار این بود که با تلاش‌هایی که قبلاً انجام شده با حمایت‌های بیشتری از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف نسبت به این جشنواره روبه‌رو شویم. وی همچنین تأخیر در برگزاری این جشنواره را به‌دلیل مسائل مالی دانست و گفت: سیاست‌های فرهنگی و هنری کشور دارای اعتبارات کافی نیست. من معتقدم که حوزه هنرهای تجسمی با رکود مدیریتی روبه‌روست و از مرکز به اداره تبدیل می‌شود، بنابراین باید به سراغ متولیان بزرگ برویم. این هنرمند نقاش رقم خوردن آینده هنر کشور را منوط به توجه به جشنواره‌های جوان دانست و بیان کرد:‌ جوانان ما قابلیت‌های هنری خود را نشان داده‌اند که می‌تواند چراغ راه مسئولان فرهنگی کشور در سال‌های آینده برای برنامه‌ریزی‌های هنری باشد.

کفشچیان‌مقدم به بروز خلاقیت‌های زیادی که در آثار تجسمی جوانان در ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان وجود دارد اشاره کرد و گفت:‌ با وجود تمام این خلاقیت‌ها هنوز هم حوزه فرهنگ و هنر دارای اعتبار کافی نیست و این ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند که ازجمله این مشکلات را در جشنواره هنر جوان دیدیم و نتوانستیم از تمام قابلیت‌های جوانان استفاده کنیم. این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی جوایز داده شده به هنرمندان جوان را ناقابل برشمرد و بیان کرد: برگزیدگان جشنواره خوارزمی که بیشتر آنها جوان هستند بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند یا نظام وظیفه برای آنها امکاناتی قائل می‌شوند ولی فلان جوان هنرمند را که در عرصه‌های داخلی یا خارجی خوش درخشیده و از دست داورانی که همگی مورد تأیید هستند برگزیده شده، فراموش می‌کنند. وی درباره موضوع این آثار بیان کرد: جشنواره سعی کرد از موضوعاتی که برای انتخاب آثار تهیه می‌شود، 2 موضوع با ساختارهای بومی و محلی خودمان باشد. خانواده و طبیعت ایران محور این جشنواره بود. ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان، 9مهرماه در 9رشته نقاشی، ‌نقاشیخط، تصویرسازی، طراحی، حجم، کاریکاتور، پوستر، فتوآرت و ویدئوآرت در مؤسسه صبا گشایش خواهد یافت و 12آبان‌ماه به‌کار خود خاتمه خواهد داد.

کد خبر 232929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز