گروه حوادث: ریزش ساختمان ۵طبقه در هند جان دست‌کم ۲۸نفر را گرفت و تلاش تیم‌های امدادی برای نجات افرادی که زیر آوار گرفتار شده‌اند، ادامه دارد.

حوادث

در این میان نجات دختربچه هندی پس از 11ساعت از زیر آوار، تیم‌های امدادی را شوکه کرد.این ساختمان 5طبقه اوایل روز جمعه ناگهان فروریخت و باعث شد ده‌ها نفر زیر آوار محبوس شوند. به‌دنبال این حادثه نیروهای امداد و نجات بمبئی راهی محل ساختمان شدند و عملیات آواربرداری برای نجات حادثه دیدگان شروع شد. تیم‌های جست‌وجو که با استفاده از سگ‌های زنده یاب عملیات نجات را آغاز کردند در ابتدا توانستند تعدادی از افرادی را که زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات دهند. دست‌کم 69نفر در این حادثه مجروح شده بودند که تمامی آنها به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درحالی‌که 11ساعت از ریزش آوار گذشته و امیدها برای زنده ماندن افراد گرفتار کمرنگ شده بود، سگ‌های زنده‌یاب صدای ناله‌های دختربچه‌ای را شنیدند که از دل آوار به گوششان می‌رسید. محلی که او زیر آوار قرار گرفته بود، در کنار حفره‌ای بود که می‌توانست اکسیژن به او برساند. امدادگران به سرعت دست به‌کار شدند و بعد از ساعتی توانستند این دختربچه را زنده از زیر آوار خارج کنند اما به گفته مقامات هندی، هنوز در حدود 100نفر زیر آوار گرفتار هستند که سرنوشت آنها معلوم نیست. به گزارش سی‌ان‌ان، تیم‌های جست‌وجو اجساد 28نفر را از زیر آوار بیرون کشیده‌اند و آوار برداری برای نجات بقیه افراد گرفتار ادامه دارد. در همین حال یکی از مقامات شهری بمبئی گفت: ساختمانی که دچار حادثه شده، ساختمانی فرسوده و زهوار در رفته بود که بارها به مسئولان آن درخصوص فرسوده بودن ساختمان هشدار داده شده بود.

کد خبر 232882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز