چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین اعتصاب عمومی علیه دولت سوسیالیست پرتغال روز چهارشنبه 30 مه برپا می‌شود.

به نوشته ال موندو، این اعتصاب در پی فراخوان کنفدراسیون کارگران پرتغالی که تشکلی است متمایل به کمونیست‌ها برگزار خواهد شد.

این تشکل که ادعا دارد 700 هزار نفر از کارگزان را نمایندگی می‌کند، این اعتصاب را در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی ژوزه سوکراتس نخست وزیر پرتغال بر پا می‌کند.

 البته کنفدراسیون کارگران نتوانسته نظر مساعد اتحادیه کل کارگران را نسبت به این اعتصاب جلب کند، زیرا تشکل کارگری اخیر معتقد است که اعتصابات عمومی اخیر اهداف روشنی را مد نظر ندارند. این پنجمین اعتصاب عمومی است که از زمان انقلاب سال 1974 در پرتغال بوقوع می‌پیوندد.


با این حال مانوئل داسیلوا دبیکل کنفدراسیون کارگری در نظر دارد با این اعتصاب دولت را در راستای انجام اصلاحات اقتصادی تحت فشار بگذارد.سیاست‌های دولت سوکراتس برای کاهش مخارج دولتی و ذخیره منابع ارزی، مخالفت گسترده‌ایی را میان کارمندان بخش‌های خدمات عمومی نظیر بخش‌های حمل و نقل، آموزش و حتی نیرو‌های امنیتی پرتغال در پی آورده است.

 سوکراتس که پس از پیروزی در انتخابات سال 2005 در راس دولتی سوسیالیست روی کار آمده  با اعتصابات زیادی در بخش‌های مختلف اقتاصادی و اجتماعی روبرو بوده است.

کد خبر 23288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز