مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

مشهد- ریتا علیزاده: در استان خراسان‌رضوی روزانه ۵‌میلیون نفر جابه‌جا می‌شوند که این میزان در ۱۰سال آینده به ۸/۵میلیون نفر در روز خواهد رسید.

قطار شهری مشهد

به همین خاطر و براساس چشم‌انداز 1404 شهر مشهد باید 4خط ریلی به طول 87کیلومتر اجرا شود. بر پایه برآورد اولیه طرح خط 2 قطار شهری مشهد 14/5کیلومتر طول دارد و شامل 13ایستگاه است و مسیرهای منتهی به حرم امام‌رضا(ع) را پوشش می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر تسهیل تردد زوار به حرم مطهر امام رضا(ع)، روزانه 240 هزار سفر با این خط انجام شود که موجبات صرفه‌جویی تقریبا 60میلیون لیتر بنزین را به‌دنبال خواهد شد اما امروز با گذشت 5سال از آغاز اجرای متروی مشهد این پروژه هنوز در ابتدای راه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد کمبود اعتبار مالی امسال را عامل ایجاد اختلال در روند احداث خط 2 قطار شهری مشهد می‌داند. ابوالفضل میرزایی‌فیض‌آبادی به خبرنگار ما گفت: اجرای خط 2 قطار شهری مشهد با ۳‌مشکل عمده موانع قراردادی، محدودیت بودجه‌ای و تأخیر در پرداخت اعتبار به پیمانکاران روبه‌رو ‌ست. وی تغییر قیمت‌های جهانی را هم در بروز این مشکلات دخیل دانست‌ و افزود: در حال حاضر هزینه‌های اجرای این پروژه به 2/5برابر مبلغ قرارداد ابتدایی افزایش یافته است. میرزایی اضافه کرد: ماهانه ادامه عملیات احداث خط ۲ قطار شهری مشهد ۲۸میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز دارد و از ابتدای امسال فقط شهرداری مشهد ۸۰میلیارد تومان پرداخت کرده و بودجه دولتی پرداخت نشده است.

کد خبر 232268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز