همشهری آنلاین: سفیر ایتالیا در ایران گفت: ایتالیا در دنیای صنعتی و اقتصادی تمایل به آغاز کار دوباره و همکاری با ایران را دارد و اگر شرایط به ما این اجازه را بدهد، همکاری‌ها آغاز خواهد شد.

لوکا جان سانتی در دیدار با استاندار کرمان در پاویون فرودگاه کرمان افزود: نتیجه انتخابات اخیر در ایران نگرش ما را تغییر داد و ایتالیا جزء نخستین کشورهایی بود که به دلیل اهمیت این تغییرات دو روز پس از برگزاری انتخابات معاون وزیر امور خارجه خود را به ایران فرستاد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: وزرای امور خارجه دو کشور ایران و ایتالیا در نیویورک ملاقات خواهند داشت و ایتالیا با توجه به دیدگاه مثبت خود نسبت به تغییرات در ایران امیدوار است مراودات وزرا، فاز جدیدی از ارتباط ایران با ایتالیا و دنیای غرب ایجاد کند و راه حلی برای برنامه هسته‌یی ایران ایجاد شود.

جان سانتی یادآورشد: باید در برنامه هسته‌یی شفافیت و اعتماد سازی دو طرفه وجود داشته باشد.

سفیر ایتالیا در تهران افزود: باید با گفت و گوها، تفاهم در این زمینه ایجاد شود و ایتالیا از طریق صحبت با کشورهای 1+5 کمک می کند تا مشکلات در زمینه فعالیت هسته‌یی ایران حل شود.

وی بیان کرد: تغییرات دولت ها در ایران و ایتالیا جدید است و ما شرایط را در ابعاد مختلف با دقت بررسی می کنیم.

وی اظهارکرد: در ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر تمامی همکاری خود را انجام می دهیم و به این مساله توجه ویژه داریم.

سفیر ایتالیا در ایران افزود: چند سال پیش از کرمان و ماهان و بم بازدید کرده بودم و امروز نیز با بازدید دوباره از بم متوجه شدم کارهای بسیاری انجام شده است.

وی از میزبانی مسوولان و مردم کرمان قدردانی و برای استاندار و مردم این استان آرزوی موفقیت کرد.

 

کد خبر 232114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز