یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جنگ نیست و فرهنگ زندگی است و ما را می‌تواند در همه عرصه‌ها به موفقیت برساند، گفت: ما همچنان با فرهنگ جهادی در شهرداری تلاش خواهیم کرد ضمن اینکه پروژه صدر در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ‌محمدباقر قالیباف در همایش گرامیداشت حماسه‌سازان سپاه مقدس که صبح امروز با حضور سردار ذوالقدر جانشین سپاه محمد رسول‌الله(ص)، رئیس و اعضای شورای شهر تهران و برخی از معاونین شهرداری و همچنین بسیجیان شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به ملت عزیز، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان،‌ رزمندگان دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان پیش‌رونده و کشوری با ثبات و با امنیت و در شرایط سخت منطقه محسوب می‌شود، به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس است.

شهردار تهران تاکید کرد: باورمان این است که فرهنگ دفاع مقدس نیاز امروز جامعه ما است و ما امروز گرد هم آمده‌ایم تا یادآوری کنیم نیازمند فرهنگ عاشورایی و اسلام عاشورایی و عبادت و شور عاشورایی هستیم.

قالیباف افزود: جامعه امروز ما نیاز به فرهنگ دفاع مقدس دارد و این گنجی تمام نشدنی است، چرا که فرهنگ دفاع مقدس همان هویت اصلی اسلامی و هویت ایرانی ماست که باید تداوم داشته باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید بدانیم فرهنگ دفاع مقدس،‌فرهنگ جنگ نیست و فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند ما را در همه عرصه‌های مادی و معنوی به موفقیت برساند و تنها راهی است که آینده نظام اسلامی ما را تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد: هرگز نباید از مبنا و اصول دفاع مقدس خارج شویم و فرهنگ دفاع مقدس مبتنی بر فرهنگ عاشورا و کربلا است و باید در تمامی شئونات زندگی آن را لحاظ کنیم.

قالیباف در ادامه در خصوص فعالیت جدید شهرداری در دوره دفاع مدیریتش گفت: فرهنگ جهادی همچنان در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه برنامه‌های جدیدی در حوزه شهرداری و ارائه خدمات در دوره جدید در دستور کار است که بزودی آنها را به اطلاع شهروندان خواهم رساند.

وی گفت: شهرداری در دوره جدید در ابعاد مختلف زندگی شهروندان برنامه‌های مدونی را تدوین کرده است ضمن اینکه برنامه‌های خوبی نیز در حوزه کالبد شهری پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران در ادامه در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید گفت: فرا رسیدن سال جدید تحصیلی را به همه دانش‌آموزان و دانشجویان تبریک گفته ضمن اینکه باید به این موضوع تاکید کنم که شهرداری در کنار معلمان برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان حضور پررنگی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پروژه صدر در مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

در همایش گرامی‌داشت حماسه‌سازان دفاع مقدس که صبح امروز در سازمان شهرداری برگزار شد، رئیس و اعضای شورای شهر (محسن پیرهادی، حجت‌الاسلام ناصحی، اسماعیل دوستی، حسین رضازاده، مرتضی طلایی، مجتبی شاکری، اقبال شاکری، پرویز سروری، مهدی چمران، هادی ساعی، عباس شیبانی، رضا تقی‌پور، محمد سالاری، مسعود سلطانی، محسن سرخو، الهه راستگو، عباس جدیدی، حبیب کاشانی، علیرضا دبیر، شجاع‌پوریان و معصومه آباد) حضور داشتند.

کد خبر 231946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز