مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات ناسا به دنبال نوار ویدئویی اصلی از اولین فرود انسان بر ماه در سال 1969 هستند تا با کمک تکنولوژی جدید تصاویر واضح‌تری از این رویداد ایجاد کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس این ویدئو که شامل فیلم‌های راه رفتن  فضانوردان آپولوی 11 نیل آرمسترانگ و  و باز آلدرین بر روی ماه  است،از کره ماه به ایستگاه‌های ردگیری در کالیفرنیا و استرالیا مخابره شده بود. این تصاویر که سپس به هوستون فرستاده می‌شد و  به طور زنده در سراسر جهان دیده می‌شد، به شدت کیفیت خود را از دست داده‌‌اند.

کهنه‌کاران برنامه فضای معتقدند که نوارهای ضبط‌شده اصلی در ایستگاه ردگیری در جایی در "مرکز پروازهای فضایی گدارد" در شهر گرین‌بلت در ایالت مریلند انبار شده‌اند.اما ناسا محل دقیق آنها را نمی‌داند.

جان سرکیسیان از رصدخانه  "پارکز رادیو" در استرالیا به وب‌سایت Space.com گفت:" من صرفا مایلم روشن شود که نوارها نابود نشده‌اند، چرا که در غیر این صورت معلوم می‌شود که آنها را درست نگهداری نکرده‌اند و تصاویر اصلی برای همیشه از بین رفته‌اند."

سرکیسیان  در مقاله‌ای که چند ماه پیش به چاپ رساند نوشت که با استفاده از تکنیک های پردازش دیجیتال بر روی این نوارها:"می‌توان کیفیت بالای تصاویر تلویزیون اولیه از اولین فعالیت خارج‌مداری (EVA) انسان را بازیابی کرد و برای اولین بار آن را در دسترس عموم قرار داد."

او نوشت:" ماموریت آپولوی 11 نمایانگر لحظه‌ای تعیین کننده در تاریخ بشر است. به خاطر آیندگان و برای نفع نسل‌های آینده جستجو برای یافتن نوارهای داده‌های مغناطیس ماموریت آپولو 11 باید با جدیت بیشتری دنبال شود."

کد خبر 2319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز