دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیگ ششم هم به پایان رسید و این بار با قهرمانی یک تیم جدید؛ سایپا پس از 13 سال قهرمان مسابقات فوتبال باشگاه‌های کشور شد.

این بار اما لیگ زنده‌تر و شاداب‌تر برگزار شد. 4 تیم تا روز آْخر شانس قهرمانی داشتند و در آخر قهرمانی به تیمی رسید که شانس بیشتری از دیگر تیم‌ها داشت، به تیمی که علی دایی بازیکن و سرمربی آن بود.

سایپا - مس‌کرمان: آقای سرمربی قهرمان شد

این بازی برای علی دایی بسیار مهم بود. برای فرهاد کاظمی هم مهم بود که اگر این گونه نبود پیش از بازی حرف از پیروزی و ایجاد مشکل برای دایی و تیمش نمی‌زد. استقلال اهواز، استقلال تهران و حتی پرسپولیس هم گوشه چشم که نه تمام توجهشان به این بازی بود.

اگر سایپا در این بازی شکست می‌خورد استقلال اهواز، استقلال تهران و پرسپولیس هم به قهرمانی امیدوار می‌شدند. اما امید همه آنها در ورزشگاه انقلاب کرج از دست رفت. سایپا قهرمان شد: دو بر یک و با گل‌های احمد مومن‌زاده و علی دایی آقای سرمربی. علی دایی پس از بازی گفت: این قهرمانی حق سایپا بود.

استقلال اهواز - فولاد خوزستان: داربی سرزمین نفت

فیروز کریمی مربی استقلال اهواز پس از آنکه قهرمانی را در دقیقه 90 در بازی مقابل مس‌کرمان از دست داد، قهرمانی را  به سایپا با کنایه تبریک گفت. او گفت که قرار نیست که تیم‌های آبی - چه در تهران و چه در اهواز- قهرمان شوند.

اما این دلیل نمی‌شد که استقلال اهواز برای از دست دادن قهرمانی در برابر فولاد خوزستان صف‌آرایی کند. هرچه باشد استقلال اهواز و فولاد خوزستان رقبای دیرینه جنوب هستند.

استقلال اهواز به قهرمانی و لغزش سایپا امیدوار بود و فولاد به سه امتیاز بازی و جستن از فاجعه سقوط به دسته دو. اما نه استقلال اهواز قهرمان شد و نه فولاد در لیگ ماند. داربی سرزمین نفت مساوی تمام شد.

استقلال اهواز با 54 امتیاز تیم دوم لیگ شد و فولاد حالا باید برای بقا در لیگ یک در بازی‌های پلی‌آف در برابر یکی تیم‌های شهرداری بندرعباس یا تراکتور سازی تبریز قرار بگیرد.

استقلال تهران- پاس: این تیم قهرمان شدنی نبود

استقلال تهران اگر سایپا بازی را واگذار می‌کرد و پاس را شکست می‌داد قهرمان می‌شد. اما نه پاس شکست خورد و استقلال پاس را شکست داد. پاس بر خلاف انتظار بازی را بهتر شروع کرد و زودتر هم به گل رسید: دقیقه 30 ضربه سر چترآبگون.

اما مرفاوی نمی‌خواست ببازد و تمام مهاجمانش را به زمین فرستاد. در نیمه دوم تیم محبوب پایتخت تمام تلاشش را به کار بست تا لااقل با کسب سه امتیاز بازی دل هوادارانش به دست بیاورد اما زور استقلال به پاس که نه، به خودش نرسید. استقلال می‌توانست در این بازی برنده شود، همان طور که در برابر پیکان و یک هفته قبل‌تر در برابر سایپا. اما این بار هم سه امتیاز یک بازی خانگی را با میهمان خود تقسیم کرد.

مرفاوی پس از داربی دوم پایتخت گفته بود که نتیجه مهم نیست، جدول را نگاه‌ کنید، ما 12 امتیاز از پرسپولیس بیشتر داریم. در پایان لیگ اما استقلال با 52 امتیاز و پایین‌تر از پرسپولیس در مکان چهارم جدول آرام گرفت.

پس‌لرزه‌ها

پس از بازی یکی از تند‌ترین واکنش‌ها را نوازی نشان داد: مرفاوی و قلعه‌نویی عامل ناکامی تیم هستند. نوازی که بازیکن محبوب و مغضوب این فصل استقلال بود این فصل یک نیمک‌تنشین تمام عیار بود.

در مقابل منصوریان اما به نفع مرفاوی مصاحبه کرد: کاپلو هم نمی‌توانست مشکلات مرفاوی را تحمل کند. منصوریان هم این فصل، بیشتر بازی‌ها را از نیمکت دنبال می‌کرد.

در پایان هم تماشاگران و هواداران استقلال با قهرمانی در لیگ ششم خداحافظی کردند.

ملوان بندر انزلی-برق شیراز: قوهای سفید از لیگ کوچ نکردند

در شیراز ملوان بندرانزلی برای بقا در لیگ جنگید. این تیم در برابر برق شیراز بازی کرد اما رقیب اصلی‌اش فولاد خوزستان بود. سه امتیاز بازی آخر این دو تیم برای آنها حکم مرگ و زندگی داشت که زندگی نصیب قوهای سفید بندرانزلی. ملوان با تک نیک‌نظر برق شیراز را شکست داد تا در لیگ بماند.

پرسپولیس-ذوب‌آهن: حسرت امتیاز‌های ازدست‌رفته

اگر پرسپولیس به راحتی در ورزشگاه آزادی به پیکان نمی‌باخت و یا اگر با استقلال در داربی دوم مساوی نمی‌کرد امروز قهرمان می‌شد. این اما و اگرها را تیم‌های دیگر هم دارند اما برای پرسپولیس کمی دردناک‌تر است. این تیم در هفته‌های پایانی بسیار خوب بازی‌کرد و خود را حتی به عنوان مدعی قهرمانی مطرح کرد.

پرسپولیس در بازی آخر ذوب‌آهن را در هم کوبید تا چشم انتظار یک معجزه برای قهرمانی شود. اگر سایپا، استقلال اهواز و استقلال تهران بازی‌های خود را واگذار می‌کردند این تیم قهرمان لیگ برتر می‌شد که نشد. پرسپولیس با 53 امتیاز در جایگاه سوم لیگ‌برتر قرار گرفت.

گزارش بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن

بازی‌های دیگر

در دیگر بازی‌‌های لیگ برتر هم این نتایج به دست آمد:

  • پیکان 2       فجر شهید سپاسی 2
  • سپاهان 3   صباباتری 2
کد خبر 23157

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز