چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همهشری آنلاین: نشست آغازین شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک آغاز شد.

John william Ash

در این نشست که سومین سه شنبه سپتامبر هر سال آغاز می شود و این بار با شعار محوری توسعه جهان در فردا سال 2015 میلادی برگزار شد ابتدا جان ویلیام اش (John William Ash)، رئیس مجمع شصت و هشتم و سپس بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد سخنرانی کردند.

با نزدیک شدن به سال 2015 میلادی و پایان مرحله نخست برنامه اهداف توسعه هزاره سازمان ملل، کشورهای جهان دیدگاه‌های خود را درباره گام بعدی این برنامه ارائه می‌کنند.

براساس بیانیه خبری سایت سازمان ملل،جان اش، در نشستی خبری درباره مجمع شصت و هشتم گفت: سه جلسه سطح بالا درباره سه موضوع زنان و جوانان، حقوق بشر و همکاری جنوب - جنوب در نشست سران کشورها برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: سه نشست نیز دبا موضوع‌های مشارکت، کشورهای پایدار در توسعه و نیز محیط زیست جزو دیگر برنامه‌های مجمع این دوره خواهد بود.

اش ابراز امیدواری کرد  بتواند موضوع اصلاح شورای امنیت را در دوران مسئولیتش پیش ببرد.

او گفت: کشورها همه موافق‌اند که این شورا به اصلاحات نیاز دارد، اما این که این اصلاحات چگونه و به چه صورت انجام شود، آرزوی همه روسای مجمع عمومی است که این بحث را به نتیجه برسانند.

بان کی مون،دبیرکل سازمان ملل نیز در ادامه این نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مجمع شصت و هشتم گفت: 131 رئیس دولت در شصت و هشتمین مجمع عمومی شرکت خواهند کرد که این مجمع را به یکی از شلوغ‌ترین جلسه‌های مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ خود تبدیل می‌کند.

2 تا 10 مهر جلسه بحث عمومی مجمع این دوره برگزار خواهد شد.

کد خبر 231498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز