چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی» به کارگردانی سینا ییلاق‌بیگی و سلما محسنی موفق به کسب تندیس بهترین نمایش بخش نگاه نو در هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی ارمنستان شد.

پوستر تئاتر

به گزارش ایلنا، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئا‌تر عروسکی «روز داستان‌های پریان تومانیان»، که در زادگاه نویسنده بزرگ ارمنی، «هوانس تومانیان» در دهکدهٔ دسق ارمنستان برگزار می‌شود، میزبان دو گروه ایرانی بود.

گروه تئا‌تر سنجاق قفلی با نمایش «ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی» به کارگردانی سینا ییلاق‌بیگی و سلما محسنی و بازی و بازی‌دهندگی علی باروتی و سلما محسنی؛ و نمایش «لافکادیو» به کارگردانی آلبرت بگی‌جانیان و با بازی و بازی‌دهندگی آده بگی‌جانیان در این جشنواره حضور داشتند.

همچنین اردشیر صالح‌پور نیز به عنوان میهمان ویژه این جشنواره، در بخش سمینار و کارگاه به سخنرانی پیرامون عروسک‌های کهن و باستانی ایران پرداخت.

نمایش‌های ایرانی با بیست و دو نمایش دیگر از شش کشور ارمنستان، داغستان، فرانسه، روسیه، اوکراین و گرجستان به رقابت پرداختند.

این نمایش‌ها در ۴ سالن و در سه شهر دسق، وانادزور (مرکز استان لوری) و ایروان به اجرا درآمدند.

همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره در شهر کوهستانی سوان برگزار گردید که گروه سنجاق قفلی با نمایش «ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی» موفق به دریافت تندیس جشنواره و تقدیرنامه به عنوان بهترین نمایش در بخش نگاه نو شد.

این جشنواره هر سال در اواسط سپتامبر به ریاست آرمن صافاریان (رئیس یونیمای ارمنستان) برگزار می‌شود.

کد خبر 231474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز