همشهری آنلاین: پنجاه و هفتمین نشست سالانه کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی، در وین با حضور نمایندگان و مقامات کشورهای مختلف آغاز شد و سخنرانی علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در برنامه روز دوشنبه این نشست قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در پنجاه و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی  که با حضور وزرا و نمایندگان ارشد کشورهای عضو تا روز جمعه در مقر این نهاد بین المللی ادامه دارد، برنامه ها، فعالیت ها و همچنین بودجه آژانس برای سال آینده تصویب خواهد شد.

بررسی راههای تقویت برنامه آژانس در زمینه های هسته ای، تشعشع و مواد زاید ایمنی، امنیت اتمی، دانش اتمی، فناوری و برنامه های کاربردی، همکاری های فنی و بهبود اجرای پادمان و پروتکل الحاقی از دیگر برنامه های پنجاه و هفتمین نشست سالانه آژانس اعلام شده است.

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این نشست اعلام خواهد کرد.

صالحی در حاشیه برگزاری این نشست احتمالاً با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

آمانو هفته گذشته در نشست شورای حکام تصریح کرد که آژانس خود را متعهد به همکاری سازنده با دولت جدید ایران برای حل و فصل مسایل باقی مانده از طریق دیپلماتیک، می داند.

کد خبر 231254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز