مینا شهنی: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورمان امسال بودجه‌ای 80 میلیارد تومانی را برای فعالیت‌های فرهنگی گوناگون هزینه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اعلام این رقم گفت: بودجه 80میلیارد تومانی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فرهنگی ردیف جداگانه‌ای دارد و  به طور مجزا از محل بودجه دولتی تامین و در اختیار بنیاد شهید و امور جانبازان قرار گرفته‌است.

او با بیان اینکه به‌زودی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد یک خانه تکانی و تحول جدی هستیم افزود: در آسیب‌شناسی انجام شده پیرامون فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به این نتیجه رسیده‌ایم که هم اکنون نیازمند یک خانه‌تکانی جدی هستیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده‌های شهدا و ایثارگران با این نوع فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران موافقند یا خیر؟ گفت: بنیاد شهید دو وظیفه مهم دارد یکی خدمات رسانی به گروه هدف و دیگری انجام کار فرهنگی به همین دلیل مسئولان بنیاد معتقدند که هم‌اکنون وقت تقویت بخش فرهنگی فعالیت‌های بنیاد است.

لواسانی معتقد است که چنانچه بنیاد شهید و امور ایثارگران بخواهد تنها به کار خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بپردازد و صرفا یک نهاد خدماتی باشد به تعبیری  به یک سازمان حمایتی مانند سازمان بهزیستی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اگر بنیاد شهید کار خدمات‌رسانی انجام می‌دهد، این خدمات رسانی هدف نیست بلکه وسیله است.به گفته لواسانی هویت بخشی، عزت‌مندی و توانمندسازی از جمله اهداف تعیین شده برای فعالیت‌های فرهنگی جدید بنیاد شهید است.

به این ترتیب که در بخش هویت بخشی با توجه به اینکه هم‌اکنون بخش زیادی از جامعه ایثارگری روحیه هویت گریزی پیدا کرده است کوشش خواهد شد تا با احیای فرهنگ ایثار و شهادت هویت این گروه به روشنی تبیین و بازیابی شود.

کد خبر 23052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز