دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: راز قتل زن میانسال که قربانی سرقتی مرگبار شده بود با دستگیری ۲برادر فاش شد. ساعت ۱۷دوازدهم مرداد‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری جامی هنگام گشتزنی در محدوده میدان امام خمینی به یک دستگاه خودروی تویوتا که کنار خیابان رها شده بود شک کردند و به سمت آن رفتند.

مأموران در بازرسی از این خودرو جسد زن میانسالی را که دورش پتو پیچیده شده و روی صندلی کنار راننده رها شده بود پیدا کردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که قربانی زن 64ساله‌ای بوده که با ضربات چاقو جان خود را از دست داده است. کارآگاهان بلافاصله موضوع را به قاضی ویژه قتل اطلاع دادند که با دستور وی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. همزمان پرونده‌ای درخصوص قتل زن میانسال تشکیل شد و تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی ویژه قتل رسیدگی به آن را آغاز کردند. تجسس‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان متوجه شدند همسر قربانی مدیرعامل یک شرکت است و مدتی قبل راننده‌ای را استخدام کرده بود.

مأموران در اقدامات اطلاعاتی خود به 2پسر مرد راننده شک کردند و قاضی دستور بازداشت آنها را صادرکرد. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه سرانجام 2برادر 14شهریور‌ماه دستگیر شدند و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال یافتند. آنها در بازجویی‌های اولیه خود را بی‌گناه می‌دانستند تا اینکه بعد از 2روز قفل سکوت را شکستند و به قتل خاموش زن میانسال اعتراف کردند. یکی از آنها در توضیح ماجرای جنایت گفت: پدرم راننده همسر مقتول بود و ما خانواده آنها را می‌شناختیم. می‌دانستیم که وضع مالی خوب و اموال باارزشی دارند، به همین‌خاطر نقشه قتل زن میانسال و سرقت از خانه او را طراحی کردیم. وی ادامه داد:

روز حادثه همراه برادرم به خانه مقتول رفتیم. می‌دانستیم او در خانه تنهاست. بعد از چند دقیقه به بهانه‌ای او را از خانه بیرون کشیدیم و سوار خودرواش کردیم. پسرجنایتکار افزود: وقتی مقتول سوار ماشین شد من یک حوله آغشته به مواد بیهوش‌کننده را روی صورت او گذاشتم و بعد از آن برادرم با چاقو چند ضربه به وی زد. بعد از مرگ او مجددا به خانه مقتول برگشتیم و با باز‌کردن در گاوصندوق دست به سرقت زدیم. بعد از اعترافات این پسر جنایتکار و اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، مأموران راهی خانه متهمان شدند و طلاهای مسروقه را در آنجا کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر گفت: متهمان با قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته‌اند.

کد خبر 230442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز