همشهری آنلاین: برخورد با بدپوششان در پایتخت که مدتی است تشدید شده همچنان ادامه دارد.

ایسنا نوشت: عصر شنبه ماموران پلیس با حضور در برج میلاد که محل برگزاری یکی از کنسرت‌ها بود، ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند.

همچنین ماموران پلیس تهران ضمن برخورد با آقایانی که با پوشش نامناسب به محل کنسرت آمده بودند از ورود آنها جلوگیری کرده و تعدادی را دستگیر و برای سیر مراحل مربوطه به پلیس امنیت اخلاقی منتقل کردند.

مشاهدات ایسنا از نقاط مختلف شهر تهران نیز حاکیست حضور گشت‌های ارشاد با چراغ های گردان روشن در میادین بزرگ و اطراف مراکز مهم خرید پررنگ شده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اخیرا با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «امنیت اخلاقی»، گفته بود: در این زمینه دولت تاکنون اعلام موضعی نکرده و قولی نیز به ما داده نشده است.

وی تاکید کرده بود: وظیفه ناجا اجرای مقررات است و تلاش داریم در این طرح نیز با شیوه‌های جدید و روش‌های نو وارد شویم؛ اما در مواردی که افراد قانون را رعایت نکرده و بر تخلف خود اصرار داشته باشند، مجبور به برخورد هستیم.

وی درباره اقدامات دولت تدبیر و امید از ابتدای استقرار تاکنون در این زمینه به ایسنا گفته بود: در این حوزه دولت تاکنون نه اعلام موضع کرده و نه قولی به ما داده شده و ما نیز ماموریت خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده ناجا افزوده بود: دولت جدید در حال استقرار است و ما نباید انتظارات خود از این دولت را افزایش دهیم.

احمدی‌مقدم درباره نقش وزیر کشور و اقدامات انجام گرفته از سوی وی در این حوزه نیز گفته بود: در حال حاضر وزیر کشور در حال تعیین معاونان و اعلام تغییرات در حوزه خود است و فکر می‌کنم که کمی زود باشد تا دولت در این زمینه وارد میدان عمل شود.

وی اضافه کرده بود: همچنین باید توجه داشت که اولویت اول دولت، ورود به حوزه‌های ضروری نظیر مباحث اقتصادی است.

فرمانده ناجا تاکید کرده بود: البته تاکنون در این زمینه جلسه‌ای با وزیر کشور نداشتیم، اما طبیعی است که باید برابر قانون جلساتی در این زمینه میان پلیس و وزارت کشور برگزار شده و دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند.

احمدی‌مقدم گفته بود: همانطور که بارها گفته‌ایم، کار ناجا سیاست‌گذاری نیست و ما از شیوه‌های نو و سیاست‌های جدید در این حوزه استقبال می‌کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرده بود: به طور کلی ماموریت ناجا در حوزه امنیت اخلاقی تعطیل نشده و برقرار است.

کد خبر 230214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز