همشهری‌آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ‌این نیرو امروز به پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین در حوزه‌های شناسایی و تک (رزمی) مجهز شده است.

فارس نوشت: سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالگرد عملیات این نیرو برای برقراری امنیت پایدار در منطقه شمال غرب کشور اظهار داشت:‌ یکی از اقدامات مهم ما در شمالغرب، اقدامات مهندسی در مناطقی مانند کترال، پانه‌سر، شیخان، حاجیان و غیره بود چراکه برخی از این مناطق حتی از داشتن یک جاده ساده نیز محروم بودند.

پاکپور با اشاره به استقرار نیروی زمینی سپاه در این مناطق مرزی اظهار داشت: امنیت مرزها اساسی‌ترین مسائل راهبردی ما بود که این موضوع در شمالغرب از سال 90 در دستور کار قرار گرفت که به دنبال آن خلأ‌های مرزی در این مناطق پر شد و پاسگاه‌های مراقبت و دیده‌بانی را در این مناطق احداث کردیم.

وی با بیان اینکه امکان دارد در آن سوی مرزها هنوز پایگاه‌های گروهک‌های ضد انقلاب باشد، گفت: امروز این منطقه در امنیت بسر می‌برد که البته باید نقش مردم بومی آن را نیز در نظر داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این مناطق عده‌ای از بهترین و مخلص‌ترین نیروهای ما به شهادت رسیدند، مناطق شمالغرب را میعادگاه شهیدان دانست و گفت: این امنیت به برکت فداکاری و ایثار همین شهدا بدست آمده است.

پاکپور در پایان در خصوص استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از جمله هواپیماهای بدون سرنشین برای مراقبت از مرزها، گفت: امروز نیروی زمینی سپاه به پیشرفته‌ترین پهپادهای شناسایی و تک (رزمی) مجهز شده است.

کد خبر 230207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز