گروه شهری: چهارمین دوره شورای اسلامی پایتخت با حضور ۳۱عضو منتخب مردم تهران کار خود را در ساختمان خیابان بهشت آغاز می‌کند.

بزرگراه

گفته‌می‌شود این مراسم باحضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور، مرتضی تمدن استاندار تهران و فرمانداران سه‌حوزه مرتبط تهران، شهرری، شمیرانات و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد.8نفر از اعضای دوره سوم به صحن شورا راه یافته‌اند و 23عضو جدید برای تصمیم‌گیری در امور شهر برگزیده شده‌اند.

دوره جدید شورای شهر درحالی امروز با انتخاب رئیس سنی که بی‌شک عباس شیبانی خواهد بود، کار خود را آغاز می‌کند که برای نخستین بار در تاریخ 15ساله شوراهای شهر، 31نفر عضو شورا شده و نسبت به دوره‌های گذشته 16نفر افزایش یافته است. دستور جلسه نخست انتخاب رئیس و هیأت رئیسه خواهد بود.

انتخاب شهردار تهران نیز از وظایف شورای چهارم است که برای این مهم از فردا به‌مدت 3ماه وقت دارند.همچنین با حضور مهدی حجت در سازمان میراث فرهنگی و خداحافظی وی از نمایندگی مردم در شورای چهارم، احتمال حضور ولی‌الله شجاع پوریان به‌عنوان عضو در شورا وجوددارد. حضور محمد مهدی مفتح نیز که همزمان به‌عنوان نماینده مجلس و عضور شورای شهر انتخاب شده و در جلسات مجلس حضور می‌یابد، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

بدین‌ترتیب با آغاز کار شورای شهر چهارم، حدس‌ها و گمانه‌زنی‌های سیاسی و رسانه‌ای در مورد شهردار آینده تهران افزایش یافته است. در عین حال دیدگاه و نظرات مردم درخصوص گزینه مطلوب برای در دست گرفتن پست شهردار آینده تهران باید مورد توجه قرار آنان قرار گیرد.مؤسسه همشهری در هفته اخیر نظرسنجی‌ای درباره ویژگی‌های انتخاب شهردار آینده تهران انجام داده است. نظر پاسخگویان در پاسخ به این پرسش‌ که«به‌نظر شما انتخاب شهردار باید براساس چه ویژگی‌هایی باشد؟» به ویژگی مدیریت اجرایی 34.3درصد، داشتن برنامه قوی برای مدیریت شهری11.2درصد، هماهنگی با اعضای شورای شهر7.2درصد، تعامل با دولت یازدهم 6.8درصد رأی دادند.

درباره سؤال «به‌نظر شما انتخاب شهردار یک امر سیاسی است یا باید براساس تجربه و مدیریت باشد؟» نیز 84.1درصد تجربه و مدیریت، 6.4درصد سیاست و3.6درصد سیاست و تجربه را انتخاب کردند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که شهروندان تهرانی بیش از آنکه به گرایش‌های سیاسی در انتخاب شهردار توجه داشته باشند، به سابقه مدیریت اجرایی، توانایی و تجربه افراد نگاه می‌کنند.

کد خبر 229509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز