همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد بعد از عضویت در مجمع در مجالس این سازمان شرکت می‌کند؟، گفت: وی بعد از ریاست جمهوری به عضویت مجمع درآمد و در جلسه اول مجمع به علت مسافرت حضور نداشت اما امروز در این جلسه سر وقت آمد و تا آخر جلسه نیز حضور داشت.

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست شاخه جوانان جامعه اسلامی مهندسین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در پاسخ به مطالبات اعضای حزب مبنی بر تحلیل کابینه یازدهم اظهار داشت: به دلیل تحولات نسلی و چهره‌های سیاسی که در مقاطع گذشته تاریخ سیاسی ایران تکرار شده بود مردم ما انتظار تغییرات و تحولات اساسی داشتند.

وی ادامه داد:‌ افراط و تفریط‌های گذشته نشان می‌داد، ‌مدیریت و بروکراسی کشور از تجربه مدیریت قوی محروم شده است و به نظر می‌آمد رویکرد گفتمان اعتدال مورد اقبال همه قرار گرفته و به آن رای داده شد.

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقل از فارس بخوانید:

  • مرکز تحقیقات استراتژیک زیرمجموعه تشخیص مصلحت نظام است، آقای روحانی در این مرکز تحقیقات پژوهشی زیادی انجام داده‌اند و بسیاری از افراد کابینه یازدهم نیز متخصص و عضو این مرکز بوده‌اند. افراد کابینه همه معتقد به اصل 44 و قانون اساسی هستند، سابقه‌دار، متخصص و تئوریک بوده و سابقه اجرایی دارند و امیدواریم این کابینه کارایی خوبی از خود نشان دهد.
  • دولت دهم تمام چالش اقتصاد را در ایجاد مسکن برای مردم می‌دانست و تورم شدید نیز از آن سرچشمه گرفت، تیم اقتصادی باید دارای یک فکر منسجم بوده و بداند تصمیماتی که می‌گیرند چه آثار مهمی در اقتصاد به دنبال دارد، همچنین نباید مطالبات برخی از اعضای اقتصادی و تحمیل آن سیاست اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین تیم اقتصادی نباید مغفول و مقهور افراد مطرح کننده در این عرصه شود.
  • ایران از حق غنی‌سازی هسته‌ای در جهت استفاده صلح‌آمیز آن دست برنمی‌دارد، اصول دیپلماسی هسته‌ای ایران تغییر نمی‌کند و طبق گفته مقام معظم رهبری عزت، مصلحت و حکمت باید به کار گرفته شود و عقلانیت و تدبیر در مذاکرات حاکم باشد.
  • (در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد بعد از عضویت در مجمع در مجالس این سازمان شرکت می‌کند؟): وی بعد از ریاست جمهوری به عضویت مجمع درآمد و در جلسه اول مجمع به علت مسافرت حضور نداشتند، اما امروز در این جلسه سر وقت آمدند و تا آخر جلسه نیز حضور داشت.
  • آمریکا و غرب در صددند تا ضربه‌ای با حملات موشکی به سوریه بزنند اما حمله به سوریه قابل مقایسه با افغانستان و عراق نیست. سوریه تنها دولت متحد با روسیه در منطقه است نقش سوریه در حمایت حزب‌الله و حماس و فلسطین بر کسی پوشیده نیست؛ سوریه هم برای ایران و هم برای روسیه مهم است و اگر حمله‌ای از سوی آمریکا اتفاق بیفتد ناوهای روسیه در این کشور جواب حملات را خواهند داد.
  • حمله احتمالی آمریکا به سوریه ممکن است درگیری گسترده‌ای در منطقه به وجود آورد، درگیری در منطقه و تعبیر آن به جنگ جهانی سوم مسئله امروز پیش روی ماست و در این بین ایران مواضع روشنی دارد همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت اعلام کردند که دود این آتش افروزی ها به چشم خود آنها خواهد رفت.
  • درباره کابینه یازدهم و وزرایی که رای اعتماد از مجلس نگرفتند، هم فتنه 88 و اصحاب آن خط قرمز مجلس است، قوه مقننه به کسانی که آرم و مارک همراهی با فتنه داشتند رای نداد. رهبری فقید عادل و هوشمند، پرستارانه و با حوصله با فتنه برخورد کرد، بنابراین نمایندگان حق دارند که کسانی که حتی آرمی از فتنه با خود دارند سعی ندهند و این حساسیت مجلس را بر می انگیزاند.
کد خبر 229355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز