همشهری آنلاین: بیستمین جشنواره تجسمی جوانان در حالی به کار خود پایان داد که مدیر امور تجسمی وزارت ارشاد در مراسم اختتامیه‌ گفت که این جشنواره مقدمه‌ای بر جشنواره تجسمی فجر است.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تجسمی جوانان عصر روز گذشته 5 شهریور، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول با حضور علی‌اصغر امیرنیا مدیر امور تجسمی، قادر آشنا مدیر امور هنرهای نمایشی، غلامرضا منتظری دبیر جشنواره و تعدادی از مدیران استانی برگزار و منتخبان این جشنواره معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم منتظری گفت: از ویژگی‌های این دوره نظم و آرامشی بود که بر فضای جشنواره حاکم بود که این مورد باعث ارتقای کمی و کیفی آثار شد زیرا هنرمندان با فراغ بال به خلق آثار هنری پرداختند.

داوری‌ها نیز در این دوره اطمینان بخش‌تر بود زیرا داوران ما فرم‌های کارشناسی شده‌ای در دست داشتند و بر اساس آنها داوری خود را انجام دادند که این مهم باعث شد عیار داوری بالا برود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان ادامه داد: امیدواریم این جشنواره گام کوچکی در راستای توسعه هنرهای تجسمی جوانان برداشته باشد.

ما تمام تلاش خود را کردیم که جشنواره بدون کمی و کاستی برگزار شود و از هنرمندان می‌خواهیم که مشکلاتی را که در ابتدای جشنواره در جریان اسکانشان به وجود آمد بر ما ببخشند.

وی معدل عملکرد جشنواره را معدلی قابل قبول دانست و بیان کرد: خواهش من از معاونت هنری این است که برای برگزاری جشنواره در سال‌های آینده در استان گلستان یا هر استان دیگری اعتبار مشخصی در نظر بگیرد تا مشکلات گریبانگیر جشنواره تجسمی جوانان نشود.

ظرف اعتبار استان‌ها محدود است و اگر بخواهیم برای این جشنواره خرج کنیم باید از بودجه سایر هنرها بزنیم.

در ادامه مراسم متن پیام فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان قرائت شد.

وی در بخشی از پیام خود چنین گفت: در این راستا برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در بزرگترین واحد دانشگاهی استان گلستان می‌تواند ضمن ایجاد فضایی فرهنگی برای رقابتی سالم و تعاملی سازنده، زمینه تجلی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جوانان را فراهم آورده و از طریق تبادل اندیشه هنرمندان و پژوهشگران عرصه هنر، بیش از هر زمان دیگر جهان را که تشنه حقیقت است سیراب کند.

علی اصغر امیرنیا سخنران بعدی این مراسم بود که قبل از قرائت بیانیه هیات داوران جشنواره توسط بهرام کلهرنیا گفت: با وجود مشکلات فراوان و کمبود اعتبار بر ای ششمین سال جشنواره را در استان گلستان برگزار کردیم و در برگزاری این جشنواره نهادها و مراکز استانی با ما همکاری لازم را داشتند.

در ادامه نفرات برتر هر رشته مشخص شدند که در رشته تصویرسازی رتبه اول به سیده زهره حسینی، رتبه دوم به رضا دالوند و رتبه سوم مشترکا به حمید نجابتی و صفا کسایی رسید.

در رشته پوستر مینا سودمند، رضا شعبانی و جواد زری‌نیا رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در حوزه کاریکاتور (بخش موضوعی) رتبه اول به نیلوفر کبودین و رتبه دوم به مجتبی حیدرپناه رسید و در بخش کاریکاتور (چهره) آرش فروغی و علی بی‌طرف نفرات اول و دوم شدند.

همچنین در رشته عکاسی رتبه اول امید مصفا، رتبه دوم محمد صفرپور و رتبه سوم محمد بقال‌اصغری معرفی شدند.

کد خبر 228885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز