گروه اجتماعی: چهارمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور که روز پنجشنبه سوم خرداد ماه با حضور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ریاست بنیاد نهج‌البلاغه و نیز جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این رشته در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: از 13 نفر برگزیده جشنواره 5 نفر را خانم‌ها و 8 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام رنجبران افزود: خانم‌ها در رشته‌های پژوهش، پایان‌نامه، شعر، تابلو فرش و مفاهیم و آقایان در رشته‌های خط نستعلیق، خط و تذهیب، پژوهش، منبت‌کاری، مینیاتور، حفظ و کتابخوانی معرفی شدند.

وی یادآور شد، در این جشنواره که در دو بخش دانشجویی و استادان برپا شده است، رحیم سلوتی از دانشگاه میراث فرهنگی در حوزه خط نستعلیق و زهرا علی‌پور درویش از دانشگاه آزاد تهران شمال در گروه پژوهش به‌عنوان نفرات برتر در بخش استادان منتخب شده و بقیه برگزیدگان در بخش‌های دانشجویی انتخاب شده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر دانشجویان اهل تسنن در جشنواره امسال گفت: از 1000 مقاله رسیده در حوزه مقالات دانشگاهی 50 اثر مربوط به اهل تسنن بوده که این مسأله یکی از نکات جالب توجه جشنواره امسال را تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین از شرکت 50 مقاله دانشگاهی از خارج کشور به‌عنوان نقطه عطف چهارمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه نام برد.

در این مراسم حجت‌الاسلام دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه نیز با اشاره به جایگاه علمی و مردمی نهج‌البلاغه در طول تاریخ اسلام گفت: در طول تاریخ، خلفا از گسترش مفاهیم نهج‌البلاغه وحشت داشته تا جایی که از انتساب آن به امیرالمؤمنین همواره جلوگیری می‌کردند.

وی با تأکید بر این‌که نهج‌البلاغه تنها بخش کوچکی از کلمات  حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: این کتاب در میان عوام و خواص دارای جایگاهی ارزشمند بوده تا جایی که نهج‌البلاغه از گذشته تاکنون تدریس می‌شده است.

اسامی برگزیدگان جشنواره به قرار زیر است.

رحیم سلولی                    دانشگاه میراث فرهنگی
زهرا علیپور درویشی           آزاد اسلامی تهران شمال
سمیه شاهرخی شهرکی   دانشکده اصول دین (قم)
حمید علیین                     شاهد
سودابه مهیجی نصرآبادی     الزهرا تهران 
علی دائم امید                  علوم پزشکی تبریز
مجید ارفعی                     آزاد اسلامی شبستر
خدیجه مختاری صلاحی       آموزشکده فنی دختران توحید آمل
محمد فرید                       بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین
وحید خورشیدی                آزاد اسلامی دورود 
امین مهدی‌پور                  شهید باهنر کرمان
فائزه زارعی                     آزاد اسلامی همدان
محمدامین بختیاری‌مجد       آزاد اسلامی همدان

کد خبر 22881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز