همشهری آنلاین: اولین نشست رسمی هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی در دورِ جدید، با حضور آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد و کلیه اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد.

به گزارش مهر، اولین نشست رسمی هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی در دورِ جدید، با حضور آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، ریاست بنیاد و تمامی اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی و نیز دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای با ذکر خیر از مؤسس بنیاد، مرحوم دکتر حسن حبیبی، به دلایل ضرورت تشکیل این بنیاد و اهمیت فرهنگی، اجتماعی و راهبردی آن در راستای حفظ استقلال ملی و شناخت و معرفی هویت ایرانی ـ اسلامی ملت بزرگ ایران پرداخت.

همچنین دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر رضا داوری‌ اردکانی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر محمدحسن نامی، دکتر حکمت‌اله ملاصالحی و دکتر محمدرضا مخبر دزفولی احکام خود را از ریاست بنیاد ایران‌شناسی دریافت کردند.

در ادامه این نشست اعضای هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی به بحث و بررسی درخصوص اقدامات ضروری و اولیه پرداختند و در خصوص احیای بنیاد و گسترش و عمق‌بخشی به کارهای پژوهشی، ارتباطی و بین‌المللی آن مطالبی را ارائه کردند. همچنین تصمیماتی برای اجرا به مدیریت امور اجرایی ابلاغ شد و صورتجلسه امور اداری و مالی نیز به تصویب حاضران رسید.

کد خبر 228653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز