دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهور با تشریح جزئیات برنامه ۱۰۰ روزه اقتصادی دولت و تلاش برای افزایش حضور بخش مردمی در اقتصاد ایران گفت: اولویت اول این برنامه خروج از رکود تورمی خواهد بود.

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان  با تشریح جزئیات برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به شور و نشاطی که از سوی مردم و فعالان بخش خصوصی برای حضور در بخشهای مختلف اقتصاد ایران وجود دارد، دولت تدبیر و امید سرفصل اصلی برنامه 100 روزه اقتصادی خود را حضور حداکثری مردم در اقتصاد ایران و فراهم سازی زمینه این حضور قرار داده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در عین حال، خروج از رکود تورمی نیز از جمله سرفصل‌های اصلی برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تدبیر و  امید است.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت اقتصاد ایران بیش از هر چیز نیاز به آرامش دارد و باید مواظب بود تا این آرامش قابلیت تصمیم گیری در بنگاه ها را مستمر کند و به نوعی از اقدامات التهاب آمیز جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: لازمه تحقق عدالت اعتدال و لازمه اعتدال علم است که برای رسیدن به اعتدال اقتصادی باید تکیه بر مردم و اجرای صحیح اصل  قانون اساسی و بازار رقابتی را در نظر داشت.

به گفته نهاوندیان، به طور قطع بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید جایگاه اصلی را خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا از حضور دولت در فضایی که بخش خصوصی می تواند نقش آفرین باشد، جلوگیری شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور  خاطرنشان کرد: در برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تمام شرایط به نحوی چیده شده است تا در گام اول رکود تورمی از اقتصاد ایران رخت بر بندد.

کد خبر 228635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز