همشهری آنلاین: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از درخواست کتبی رئیس قوه مقننه به رئیس قوه مجریه در خصوص اظهار نظر اخیر مشاور رئیس جمهور که باعث ناراحتی نمایندگان شده است، خبر داد.

به گزارش مهر، علی علیلو عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس از درخواست رئیس مجلس از رئیس جمهور در مورد پیگیری اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور در ارتباط نمایندگان مجلس خبر داد.

وی افزود: پس از اظهار نظر مشاور رئیس جمهور نمایندگان ناراحتی و اعتراض خود را درقالب نامه ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام کردند تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در همان روز رای اعتماد به صورت مکتوب از رئیس جمهور خواست تا پیگیر این نوع رفتارهایی که باعث ناراحتی نمایندگان شده است باشد.

علیلو با بیان اینکه هنوز پاسخی از سوی دولت در این خصوص دریافت نشده است، گفت: بنای مجلس در حمایت و کمک به دولت است، اما از آقای روحانی می خواهیم در انتخاب افراد و سازماندهی دولت از بکارگیری افراد و اقداماتی که به نحوی باعث ایجاد فاصله بین این دوقوه شود، پرهیز کند؛ چراکه برخی گروه ها و افراد بدشان نمی آید که بین دولت و مجلس افتراق ایجاد کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، یادداشت ترکان با عنوان «مردم ببینند» در روزنامه شرق منتشر شد. در بخشی از این یادداشت آمده است:.

پخش زنده مذاکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات رای‌اعتماد به کابینه دولت یازدهم اقدام پسندیده‌ای است که از طرف صداوسیما انجام شده است. چرا که باعث روشنگری و آگاهی مردم با دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی و نمایندگان منتخب مردم شده است. مردم عزیز، در اقصی‌نقاط کشورمان با دنبال‌کردن نقطه‌نظرات نمایندگانشان، می‌توانند درک بهتری از مواضع آنها داشته باشند.

رای‌اعتماد به کابینه رییس‌جمهوری که منتخب اکثریت مردم است، بزنگاه خوبی است برای محاسبه میزان نزدیکی نظرات نمایندگان با مردمی که به آنها رای داده‌اند. فکر خوبی است اگر از مردم عزیز کشورمان خواسته شود که فرمایشات نمایندگانشان را به‌دقت گوش کنند. اگر این حرف‌ها، حرف دلشان بود در دور بعدی هم دوباره به آنها رای می‌دهند.

این موضوع موجب اعتراض چندتن از نمایندگان مجلس شد و سی نفر از نمایندگان عضو فراکسیون اصولگریان و رهروان ولایت در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از یادداشت ترکان در روزنامه شرق انتقاد کردند.

کد خبر 228012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز