چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از تعیین جایزه 10 میلیون تومانی برای نمایش‌نامه برتر سال در حوزه دفاع مقدس، معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 20 میلیون تومان دیگر نیز برای جایزه فیلم‌نامه برتر سال دفاع مقدس در نظر گرفته است.

این جایزه که مستقل از جشنواره فیلم دفاع مقدس برگزار خواهد شد، در بخش‌های فیلم بلند، کوتاه،‌جوان و... به دبیری یکی از چهره‌های مطرح سینمای دفاع مقدس و برخلاف جشنواره فیلم دفاع مقدس، به‌صورت سالانه برگزار می‌شود.

اما یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس نیز که تاکنون به‌صورت دوسالانه برپا شده است، امسال در نیمه دوم آذرماه برگزار خواهد شد. به گفته معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیر این جشنواره تا پایان خرداد از بین دو گزینه‌ای که در شورای راهبردی فیلم دفاع مقدس این معاونت مدنظر قرار گرفته‌اند، رسماً معرفی خواهد شد.

اما تاکنون این مشخص شده است که امسال شهرهای آبادان و خرمشهر میزبان جشنواره‌اند.

احسان محمدحسنی درباره محل جشنواره نیز گفت: یکی از طرح‌های در دست بررسی ما، دائمی شدن محل برگزاری جشنواره است که بعد از مشخص شدن دبیر، به نتیجه قطعی خواهد رسید.

با این حال، از هم‌اکنون تقریباً روشن شده است که استان خوزستان و احتمالاً آبادان و خرمشهر، محل دائمی دوسالانه فیلم دفاع مقدس خواهد بود. در عین حال، در عرصه سینمای مستند نیز دکتر نادر طالب‌زاده سکاندار جشنواره دیگری به مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛جشنواره بین‌المللی سینمای مستند پایداری که احتمالاً سوم خرداد سال آینده، نخستین دوره‌اش برگزار خواهد شد.

محمدحسنی در این باره می‌گوید: خوشبختانه امسال مراسم جایزه بزرگ شهید آوینی برگزار شد، اما این جایزه بیشتر معطوف به گذشته بود و آثاری که تاکنون تولید شده‌اند. ما قصد داریم اثر نیز سفارش بدهیم یا به هر حال، باعث شویم تعدادی فیلم مستند نیز به این انگیزه تولید شوند.

علاوه بر این، جشنواره مستند موردنظر معاونت هنری بنیاد، بین‌المللی است و به سینمای مستند پایداری در سایر کشورها نظیر فلسطین و لبنان نیز توجه خواهد داشت.

کد خبر 22798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز