همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز تعداد کمی از محلات پایتخت‌سرای محله ندارند، گفت: تا پایان سال ۹۲ به طور حتم تمامی محلات شهر تهران دارای سرای محله خواهند شد و ایجاد خانه‌های کارآفرینی در سرای محلات با هدف توانمندسازی شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش تهران سما، سید محمدهادی ایازی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 200 سرای محله در محلات شهر تهران راه‌اندازی شده و به فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی می‌پردازند، گفت: تا پایان سال 92 به طور قطع این تعداد به 374 سرای محله یعنی به تعداد محلات پایتخت ارتقا پیدا می‌کند.

وی از تداوم اجرای فعالیت‌های سراهای محله در تابستان به ویژه فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت خبر داد و گفت: شهروندان برای اطلاع از اخبار و نحوه فعالیت سرای محل سکونت‌شان، می‌توانند به آدرس الکترونیکی mytehran.ir مراجعه کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب که توفیق داشتیم در مدیریت شهری در چارچوب نظام مشارکت زمینه حضور مردم را در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم، افزود: این مشارکت در بحث ایجاد سرای محلات با نگاه ایجاد یک پارلمان محلی به وجود آمد و در همین سرای محلات خانه‌های فرهنگ و هنر، کارآفرینی و کانون‌های مختلفی راه‌اندازی شده که زمینه مشارکت شهروندان را بیش از پیش امکان‌پذیر کرده است.

وی تصریح کرد: باید در زمینه جذب مشارکت‌های مردم اقدامات بیشتری انجام شود چراکه اگر زمینه مشارکت ایجاد شود، شاهد تحول بزرگی در کشور خواهیم بود. همچنین در کشور افراد زیادی وجود دارند که می‌توانند نقش ایفا کنند، البته متأسفانه ما نتوانستیم از این افراد استفاده کنیم.

ایازی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری نقشی حمایتی در زمینه مشارکت‌های اجتماعی دارد، گفت: در حوزه مسائل اجتماعی به دلیل اینکه نیاز شهروندان است، زمینه مشارکت بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین ما باید از این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به خانه‌های 14 گانه ایجاد شده در 374 محله شهر تهران گفت: یکی از این خانه‌هایی که راه‌اندازی کرده‌ایم، خانه‌های کارآفرینی است که این خانه‌ها نقش مشاوره و تسهیل‌گری برای شهروندان دارند. به این مفهوم که خیلی از مردم علاقمند هستند با توجه به تخصص و سرمایه‌ای که دارند کسب و کاری داشته باشند، اما به دلایل مختلفی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی افزود: با ایجاد ارتباط بین این گروه‌ها زمینه‌ای را ایجاد می‌کنیم که هر فردی اگر تخصصی دارد، از آن تخصص بهره‌مند شوند و اگر سرمایه‌ای دارند از سرمایه خود بهره ببرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه با ایجاد این ارتباط ضمن بهره‌مندی افراد از توانایی‌های خود، در نهایت کالایی تولید و برای مردم عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مسیر مدیریت شهری نیز کمک‌های بسیاری همچون ایجاد بازارهای عرضه مستقیم کالا و بازارهای خود اشتغالی در بسیاری از بوستان‌های سطح شهر دایر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشارکت اجتماعی بالای بانوان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: درصد قابل توجهی از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند بانوان هستند. بانوان به دلیل مشارکت‌پذیری بالاتر و اجتماعی‌تر بودن زمینه خود اشتغالی بیشتری را برای خود فراهم می‌کنند و ابن امر هم به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند و هم دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه دارد.

ایازی ادامه داد: اگر بر این باور باشیم که مردم به صورت مستقیم می‌توانند در این حوزه مشارکت داشته باشند، تردیدی وجود ندارد که با حضور خود مردم کالاهای بسیار خوبی می‌توان تولید و عرضه کرد.

کد خبر 227216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز