سینما گالری «سمرقند» عصر ۲۱مرداد‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و نیز تعدادی از مسئولان شهرداری تهران در مجتمع تجاری سمرقند افتتاح شد.

سینما پردیس - غرب تهران

 در این مراسم امیرعباس گردان(مجری و سرمایه‌گذار پروژه) با توضیح گزارش مختصری از روند ساخت پروژه اضافه کرد: سینما گالری «سمرقند» دارای 3سالن با ظرفیت‌های 60‌، 168و 200نفره است که در یکی از آنها، امکان اجرای تئاتر و کنسرت موسیقی هم پیش‌بینی شده است.

در ادامه سیدمحمد ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح سومین پردیس سینمایی در غرب تهران هستیم اظهار داشت: جامعه سینمایی ما به واسطه نوع نگاهی که بوده، دچار ناملایماتی شده است. درحالی‌که هنر هفتم جایگاه ویژه‌ای دارد و ما در عرصه بین‌المللی توانمندی‌های زیادی برای تولید آثار در این سطح داریم اما حال که چنین ظرفیتی وجود دارد چرا دست به‌دست هم ندهیم تا از آن استفاده کنیم؟

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از کارهایی که ما در مجموعه مدیریت شهری به آن اهتمام داشتیم، حمایت و ساخت و سازهای سینمایی و توسعه آنها بود. اکنون در نقاط مختلف شهر مجموعه‌های سینمایی در حال ساخت هستند و ما بر این تأکید داریم که در مجتمع‌های تجاری حتما یک بخش سینمایی هم گنجانده شود. ایازی با اشاره به اینکه منطقه 5تهران در این مورد پیشگام بوده‌، خبرداد: تا 23هفته آینده نخستین پردیس تئاتر تهران را با 7سالن به بهره‌برداری خواهیم رساند. در بخش دیگری از این مراسم اصغر هاشمی، کارگردان سینما با ابراز خرسندی از اینکه خبر باز شدن محیط‌های فرهنگی به‌ویژه سینما را می‌شنود، ادامه داد:من با سالن سینما عاشق سینما شدم و فکر می‌کنم هر سالنی که باز شود اگر یک نفر را هم عاشق سینما کند، سینما همچنان زنده می‌ماند.

کد خبر 226943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز