مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از گردشگران ترکیه رویای داشتن سبیل مورد علاقه خود را در دستان جراحان ترکیه می بینند چرا که تجارت پیوند سبیل این روزها در استانبول بسیار پررونق شده است.

mustach

ترکیه که به داشتن حمام، قهوه و شیرینی‌های خود مشهور شده به زودی یک مورد دیگر را به این فهرست می افزاید.

به گزارش مهر، سبیل داشتن یکی از نمادهای مردانگی در ترکیه است که بسیاری به دنبال آن هستند و افرادی که دارای سبیل‌های کم‌پشتی هستند به دنبال پیوند موهای سبیل هستند و تحقق این آرزو را در دستان جراحان زیبایی ترکیه می‌بینند.

صلاح الدین تولونی رئیس یک موسسه خصوصی که زمانی متخصص پیوند و کاشت مو بود اکنون پیوند سبیل را به علت افزایش تقاضا در دستور کار خود قرار داده است.

تولونی می‌گوید: طی سه سال اخیر پیوندهای سبیل متعددی انجام داده ام. بسیاری از مردان به من مراجعه کرده و می گویند که چهل سال دارم، رئیس یک شرکت بزرگ هستم اما هیچ کس مرا جدی نمی گیرد، می‌خواهم مردم ببینند که سبیل دارم.
انگین کوک 30 ساله هفت ماه پیش برای تحقق رویای داشتن سبیل پرپشت تصمیم گرفت تحت عمل جراحی پیوند سبیل قرار بگیرد.

وی در این رابطه می‌گوید: می خواستم شبیه ترک‌های سنتی به نظر برسم، از آنجایی که من روحیه نوستالوژیکی دارم تصمیم گرفتم پیوند سبیل انجام دهم چرا که سبیل سنبل مردانگی و نیرومندی ترکی است.

سبیل داشتن از مدت‌ها پیش به عنوان یک مسئله جدی در ترکیه درنظر گرفته می‌شد، به طوری که یکی از ضرب المثل‌های ترکی می‌گوید که مرد بدون سبیل مثل خانه بدون بالکن است. این مسئله حتی در گاهی اوقات معنای سیاسی را هم در خود مستتر کرده است.

بونوا فلیش از موسسه فرانسوی مطالعات آناتولی در استانبول می‌گوید: سبک سبیل پرپشت چون استالین بیشتر نماد چپ گرایی است، سبیل مرتب شده چون طیب اردغان نخست وزیر ترکیه بیشتر گروه های دینی و محافظه کار را توصیف می‌کند و وقتی که دو طرف سبیل بلند شده و از دو سوی لب پایین می‌یاید بیشتر نشانه عضویت در گروه‌های راست افراطی است.

این مشتریان تشکیل دهنده هسته بازار جدید برای موهای صورت هستند. تنها در استانبول 250 کلینیک یا موسسه خصوصی چنین خدماتی را ارائه می‌کنند.

برخی از آژانس‌های مسافرتی نیز پکیچی را عرضه می‌کنند که دربرگیرنده ترنسفر فرودگاه، اقامت در هتل و عمل جراحی پیوند سبیل می‌شود. قیمت کامل ترین بسته‌های مسافرتی از این دست از 2 هزار یورو آغاز می‌شوند.

تجارت مو در ترکیه به قدری پر رونق است که ترکیه سال گذشته 35 میلیون نفر گردشگر داشته است.
به گفته مدیر یک مرکز جراحی مو در استانبول، هر هفته 50 تا 60 بیمار برای پیوند مو و 5 تا 6 نفر برای پیوند سبیل به این مرکز مراجعه می‌کنند.

کد خبر 226841
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز