یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط شهروندان خاطی، مجازات و جریمه‌های سنگین، متفاوت و عجیب غریبی در دنیا دارد! اما این یکی از همه عجیب‌تر است.

له کردن ماشین

این خبر بسیاری از شهروندان کشور لیتوانی را در شوک فرو برد! خبر از این قرار است که شهردار پایتخت لیتوانی در یک اقدام بی‌سابقه دست به کاری عجیب برای مجازات یک راننده متخلف زده است. او برای مجازات راننده متخلف بخت برگشته و دادن درس عبرتی برای سایر رانندگان خاطی که اتومبیل‌های خود را در هر منطقه که دلشان می‌خواهد، پارک می‌کنند، بخصوص آنهایی که در مناطق پارک ممنوع اتومبیل خود را پارک می‌کنند، با یک عدد تانک نظامی از روی یک مرسدس بنز پارک شده در منطقه خط کشی ویژه دوچرخه سواری رد شد!

بله درست خوانده‌اید! با یک تانک، مرسدس بنز یک راننده خاطی را له کرده است.

آرتوراس زوکاس، شهر دار 43 ساله، ویلنیوس پایتخت لیتوانی در مقابل دوربین خبرنگاران با یک تانک از روی یک مرسدس بنز پارک شده روی خط کشی ویژه دوچرخه سواری رد شد.

له کردن ماشین با تانک

به گزارش گاردین، سخنگوی شهرداری گفت: شهردار از دست راننده‌هایی که اتومبیل خود را روی خطوط ویژه  و پارک ممنوع پارک می‌کنند،خسته شده است...شاید این اقدام یعنی له کردن با تانک اتومبیل خاطی، مجازات و راه حل خوبی برای پایان دادن به این مشکل باشد. چرا که با این کار سایر راننده‌های خاطی نیز ترسیده و درس عبرت خواهند گرفت و دیگر در جای درست پارک خواهند کرد.

شهردار زوکاس  در ادامه صحبت‌های خود گفت: تاکنون صدها شکایت از شهروندان درباره پارک غیر مجاز اتومبیل‌ها در منطقه ویژه دوچرخه‌سواری و یا سایر مناطق پارک ممنوع در شهر دریافت کرده که او را به ستوه آورده‌اند.

او این‌بار، خود با دوچرخه به مسیر‌های ویژه رفته و با دیدن اولین اتومبیل که در این مسیر پارک کرده است، دست به چنین اقدام سنگینی می‌زند.

در پایان این حرکت، آقای شهردار با فشردن دست راننده خطاکار یعنی صاحب مرسدس بنز به وی هشدار داد که دیگر خودروی خود را در مناطق پارک ممنوع و خطوط ویژه دوچرخه سواری پارک نکند.

جالب‌تر اینکه این آقای شهردار، بعد از اینکه کارش با این اتومبیل تمام شد، جارو به دست گرفته و خرده شیشه‌های آن را از خیابان و مسیر دوچرخه سواری جمع می‌کند و بعد با خداحافظی از مردم بهت زده به راه خود می‌رود.

این اقدام نادر و عجیب آقای شهردار بخشی از کمپین رسانه‌ای او برای ترغیب رانندگان لیتوانیایی برای احترام به قوانین رانندگی و پارک نکردن اتومبیل‌ها در اماکن پارک ممنوع بود.

منبع: guardian

کد خبر 226534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز