محققان بین‎المللی اعلام کردند که موفق به کشف فسیل به‌دست آمده از انسان «هومونید» یا راست‌قامتان اولیه در غرب اروپا شده‎اند.

کهن‎ترین فسیل انسان اروپا در اسپانیا یافت شد

 این کهن‎ترین فسیلی است که تاکنون از این‌گونه بشر اروپایی در کاوش‌های باستان‌شناسی به‌دست آمده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، قدمت این فسیل‎ها به عصر شکل‌گیری نخستین کلونی‎ها از این‌گونه انسان در اروپای غربی و پس از مهاجرت آنها از آفریقا بازمی‎گردد.

یافته‎های اخیر شامل فسیلی از دندان است که در جریان کاوش‎های باستان‌شناسی در سایت بارانکو لئون در منطقه‌ای در جنوب شرقی اسپانیا کشف شده و تاریخ آن به حدود یک‌میلیون و 400هزار سال قبل بازمی‌گردد. فسیل دندان این‌گونه انسانی درون بستری متشکل از سنگ مصنوعی لیتیک و بقایای یک پستاندار بزرگ ماقبل تاریخ پیدا شده است.

پیش از این نیز منطقه دیگری در رشته کوه‎های شمال اسپانیا رکورد کشف کهن‌ترین فسیل انسان اولیه را در غرب اروپا داشت. فسیل دندان‎ها به‌عنوان دندان‎هایی متعلق به‌گونه‎ای از انسان هومونید که شامل انسان مدرن و گونه‎های نزدیک به آنهاست، شناسایی شده است. محققان هنوز بقایای گونه انسانی را که دندان‎ها متعلق به وی است شناسایی نکرده‎اند اما محل کشف فسیل در اروپا که عموما منطقه مرتبط با انسان هومو ارکتوس و شکل‌گیری نخستین کلونی‎های این نوع انسان در اوراسیاست، نکته تعیین کننده‎ای است.

کد خبر 226476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز