دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری ورزشی: این هفته فوتبال اسپانیا با دو اتفاق عجیب همراه بود. رئال درست مثل هفته گذشته در آخرین لحظات بازگشتی رویایی داشت و بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید پس از مدت‌ها به پیروزی رسید تا دیگر عنوان «گربه سیاه» برازنده تیم دوم شهر مادرید نباشد.

بارسلونا در همان نیمه اول داستان بازی را به نفع خودش تمام کرده بود. مسی (39)، زامبروتا (43) و اتوئو (1+54)، یک پیروزی شیرین را در «ویسنته کالدرون» نصیب این تیم کرده بودند و قول بازیکنان این تیم به همدیگر و هوادارانشان  هم عملی شده بود؛‌ اینکه طوری در زمین بدوند که پیش از این سابقه نداشت.

اما انگار بارسا  در این مسابقه سیر نمی‌شد. رونالدینیو تنها 13 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم نوزدهمین گل فصلش را زد تا یک گل دیگر از مسی و تیر خلاص اینی‌یستا در دقایق 80 و 91، اتلتیکو مادرید را در خانه‌اش تحقیر کند.

بارسلونا در این بازی نه فقط طلسم ناکامی مقابل اتلتیکو را از خود دور کرد که رکورد گلزنی این فصل لالیگا را هم با گلی که اینی‌یستا به ثمر رساند، شکست؛ زدن 70 گل در 35 مسابقه اصلا کار آسانی نیست اما در حال حاضر نه این آمار اهمیت  دارد نه 6 تایی کردن اتلتیکو. بارسلونا پس از هفته‌ها مثل خودش بازی کرد.

گرچه اتلتیکو در این مسابقه لئوفرانکو، دروازه‌بان اصلی‌اش را در اختیار نداشت اما این  نکته هم باعث نمی‌شود فرانک رایکارد،‌ سرمربی بارسلونا از نتیجه و نوع بازی تیمش تمجید نکند: «این نتیجه‌ای عالی برای ما بود. این نتیجه به ما امید داد. نشان دادیم می‌توانیم مقابل تیمی که به طور طبیعی مقابل ما خوب بازی می‌کند، نمایش خوبی داشته باشیم. آنها در ابتدای مسابقه تاکتیک ضدحمله را انتخاب کرده بودند و خطرناک هم ظاهر می‌شدند اما بعد از گل اول ما مجبور شدند جلو بیایند و فضای بیشتری در اختیار تیم ما قرار دهند. ما از این مسئله به خوبی استفاده کردیم و گل‌های خوبی زدیم.»

او باز هم مثل همیشه تیمش را مدعی عنوان قهرمانی دانست و گفت اطمینان دارد که بارسا می‌تواند در 3 مسابقه آتی‌اش پیروز شود. سرمربی اتلتیکو مادرید، خاویر آگیره هم گفت که شبی به این تاریکی را در دوران کارش با اتلتیکو به یاد ندارد: «هیچ کدام از ما از این نتیجه راضی نیستیم. مسابقه برابر بارسلونا هیچ چیز برایمان به جا نگذاشت. حالا فقط باید ساکت باشیم و این باخت را تحمل کنیم. فردا روز دیگری است.» آگیره ابراز امیدواری کرد که رسیدن به دو پیروزی در 3 مسابقه  آینده، اتلتیکو را به اروپا خواهد رساند.

- - -

این بار کارلوس

اما رئال مادرید یک بار دیگر بازگشتی باشکوه داشت. بعد از اینکه هیگواین هفته گذشته گل چهارم رئال را در دقایق تلف شده نیمه دوم به ثمر رساند تا مادریدی‌ها مقابل اسپانیول 4-3 به پیروزی برسند،‌ این بار نوبت  روبرتو کارلوس بود تا با گلش، آب سردی روی سر مردان رکرتیوو بریزد.

این تیم باخت 2- صفر مقابل رئال را در دقیقه 87 با تساوی 2-2 عوض کرد تا صدرنشینی رئال به خطر بیفتد اما جنگ مادریدی‌ها تا ثانیه‌های پایانی نشان داد که آنها اصلا حاضر نیستند فرصت قهرمانی را از دست بدهند.

رئال نه تنها پیش از شروع مسابقه

بارسا – اتلتیکو صدرنشینی‌اش را حفظ کرد بلکه انتقام شکست خانگی تحقیرآمیز 3- صفر  دور رفت را هم گرفت. این پیروزی، جنبه فردی هم داشت. فان‌نیستلروی با گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند  با 22 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار گرفت تا جنگ او با رونالدینیو برای آقای گلی لیگ همچنان ادامه داشته باشد.

فابیو کاپلو، سرمربی رئال پس از این پیروزی گفت: «فکر می‌کنم ما برتری‌مان را راحت از دست دادیم و فرصت‌های متعددی را هم گل نکردیم. من واکنش تیم در پایان بازی را دوست داشتم. روبرتو کارلوس 80 متر دوید تا در ضدحمله تیم حاضر شود و گل بزند. ما ثابت کردیم تیم شجاعی هستیم. نمایش تیم را دوست داشتم اما هنوز 3 بازی دیگر باقی مانده و ما هنوز قهرمان لالیگا نشده‌ایم. رکرتیوو سریع بازی می‌کرد و تعادل در تمامی خطوط‌شان دیده می‌شد. آنها موقعیت‌های خطرناکی هم خلق کردند اما رئال مادرید واقعا رئال بود.»

******

خوش‌بین به قهرمانی

در شرایطی که رئال و بارسا با پیروزی‌های یکشنبه‌شب با 69 امتیاز به ترتیب رده‌های اول و دوم خود را حفظ کردند،‌ سویا در خانه دپورتیوولاکرونیا 2-یک پیروز شد تا با وجود خستگی ناشی از جام یوفا و قهرمانی در آن، خودش را در کورس قهرمانی لالیگا نگه دارد. گل دقیقه 83 فردریک کانوته، سویا را 67 امتیازی کرد تا این تیم در رده سوم لالیگا منتظر لغزش دو غول فوتبال اسپانیا باشد.

خوان‌ده‌ راموس، سرمربی این تیم پس از پیروزی در خانه حریفش گفت: :«حالا اگر رئال و بارسا امتیاز از دست بدهند، ما به آنها خواهیم رسید. ما باید 3 امتیاز این مسابقه را می‌گرفتیم  تا در کورس حضور داشته باشیم. هفته آینده هم باید همین کار را انجام دهیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

کد خبر 22625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز