سمير نصري ۲۵ساله، سخت‌ترين فصل زندگي حرفه‌اي‌اش را پشت‌سر گذاشت. پس از يورو ۲۰۱۲، او به‌دليل فحاشي به يك روزنامه نگار با انتقادات شديدي روبه‌رو شد و جايگاهش در تيم ملي فرانسه را از دست داد.

سمیر نصری: آرزوی هر بازیکنی بازی در جام جهانی برزیل است

 پس از آن نصری در منچسترسیتی هم افت شدیدی داشت که با انتقاد روبرتو مانچینی، سرمربی وقت این تیم روبه‌رو شد. او اواخر فصل، نمایش بهتری با سیتی داشت تا خرداد‌ماه برای نخستین‌بار از سوی دشان به تیم ملی دعوت شود ولی به‌دلیل مصدومیت زانو شانس پوشیدن دوباره پیراهن فرانسه را از دست داد. در این گفت‌وگو، نصری اعتراف می‌کند که از اشتباهات فصل گذشته درس گرفته و می‌خواهد دوباره به بازیکن ثابت تیم ملی فرانسه تبدیل شود و در جام جهانی 2014به میدان برود.

  • سمیر، تو پرحاشیه‌ترین فصل حرفه‌ای‌ات را پشت‌سر گذاشتی.توانسته‌ای آن روزها را فراموش کنی؟
  • این روزها خیلی بهترم و احساس آرامش می‌کنم ولی‌ماه‌های گذشته برای من به سختی گذشت. بارها دچار تردید شدم و خودم را تخطئه کردم. بعضی از انتقادات برایم آزاردهنده بود و چیزهای بدی درباره‌ام بیان شد. من فقط انتقاداتی را می‌پذیرم که موجه باشند. دروغ‌های زیادی درباره‌ام گفته شد. اشتباهاتی داشتم و آنها را می‌پذیرم ولی برخلاف چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کنند من چهره دردسرساز تیم نیستم.

منظور تو ماجرای درگیری با یک خبرنگار در یورو 2012 است؟

بله، ولی نه فقط این مورد. در این ماجرا اشتباه من این بود که دربرابر تحریک آن خبرنگار، واکنش نشان دادم. نباید به حرف‌های او اهمیت می‌دادم. این اتفاق باعث شد من خیلی فکر کنم. روزهایی که زیر تیغ انتقادات بودم، برای من به سختی گذشت. شاید زمان زیادی طول کشید که به اشتباه خودم پی ببرم و اعتراف کنم ولی حالا این داستان به پایان رسیده است. حالا احساس سبکی می‌کنم و از این بابت احساس خیلی خوبی دارم.

  • فکر می‌کنی این اتفاقات به تو کمک کرد که بالغ‌تر شوی؟

بله، قطعا. از اشتباهاتم درس گرفتم و احساس می‌کنم که بالغ‌تر شده‌ام. هنوز جوانم و می‌دانم که باید چیزهای زیادی یاد بگیرم. اتفاقات‌ماه‌های اخیر به من کمک کرد که به‌عنوان یک انسان پخته‌تر شوم.

  • تیم تو هم فصل سختی را پشت‌سر گذاشت و علاوه بر حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نتوانست هیچ جامی ببرد. کارنامه منچسترسیتی در فصل گذشته را چطور ارزیابی می‌کنی؟

فصل متوسطی داشتیم و از دست دادن عنوان قهرمانی لیگ برتر برای همه اعضای تیم ناکامی سختی بود. ما نتوانستیم هیچ جامی ببریم و این برای باشگاهی در رده منچسترسیتی ناامیدکننده است. ما فصل سختی را پشت‌سر گذاشتیم ولی از اشتباهاتمان درس می‌گیریم تا فصلی فوق‌العاده داشته باشیم.

  • قرار بود بعد از یک سال غیبت به تیم ملی فرانسه برگردی ولی مصدومیت مانع از این شد که در تیم دشان بازی کنی. بابت نزدیک شدن به درهای تیم ملی چه احساسی داری؟

خیلی خوشحالم. یکی از اولویت‌های من این است که هر چه زودتر به تیم ملی فرانسه برگردم. پوشیدن پیراهن آبی برای من خیلی مهم است و هر کاری می‌کنم تا جایگاهم را دوباره در تیم به‌دست بیاورم. می‌دانم که می‌توانم به تیم کمک کنم ولی کاملا آگاهم که باید به سرمربی تیم ثابت کنم در اندازه بازی در تیم هستم. به من شانس دوباره‌ای داده شده و حالا باید بتوانم با تمام وجود از آن استفاده کنم.

  • شانس صعود فرانسه به جام جهانی 2014 را چقدر می‌دانی؟

صادقانه بگویم که به صعود فرانسه اطمینان دارم؛ هرچند هنوز راهی طولانی باقی مانده است. تیم تا اینجا بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته؛ مثلا در خاک اسپانیا توانسته به تساوی برسد و فکر می‌کنم که فرانسه مجموعه‌ای از مستعدترین بازیکنان اروپا را در اختیار دارد. ترکیب بازیکنان اصلی و جوانانی مثل واران و پوگبا که اضافه شده‌اند، تیم خیلی خوبی ساخته است. ما فقط یک امتیاز از اسپانیا کمتر داریم و هنوز هم می‌توانیم به‌عنوان تیم اول گروه صعود کنیم، در این صورت دیگر مجبور نیستیم در مرحله پلی‌آف بازی کنیم.

  • درصورت صعود فرانسه، دعوت به تیم ملی و بازی در برزیل برای تو چه احساسی خواهد داشت؟

این رؤیای من است. برزیل یکی از بزرگ‌ترین کشورهای فوتبالی است و برای مردم این کشورمقدس است. فکر نمی‌کنم بازیکنی باشد که دوست نداشته باشد در چنین تورنمنت مهمی در کشوری مثل برزیل بازی کند. برزیل، افسانه‌ای است و ما را به یاد فوتبال تماشایی پله، رونالدو، پیراهن زرد و پایکوبی تماشاگران می‌اندازد. هر بازیکن یا هوادار فوتبالی، خاطراتی فراموش نشدنی از سلسائو (تیم ملی برزیل) دارد.

نصری: پلگرینی مرا یاد ونگر می‌اندازد

سمیر نصری در ماجرای ناکامی منچسترسیتی در فصل گذشته یکی از متهمان اصلی بود. هافبک فرانسوی در اکثر روزهای فصل گذشته عملکرد ضعیفی داشت و روبرتو مانچینی، سرمربی وقت سیتی او را متهم کرد که با 50درصد توانش بازی می‌کند. نصری اما امیدوار است که با هدایت مانوئل پلگرینی، سرمربی جدید سیتی بتواند به روزهای اوج خود برگردد. هافبک سابق آرسنال که در فینال آئودی‌کاپ مقابل بایرن‌مونیخ، یکی از بازیکنان اصلی سیتی بود، درباره تجربه کار با پلگرینی می‌گوید: «فعلا همه‌‌چیز خوب است. او با تک‌تک بازیکنان کار می‌کند و برای بازیکنان خیلی خوب است که بدانند مربی در تمرین از آنها چه می‌خواهد. چیزی که خیلی دوست دارم این است که او درباره موضوعات خارج از فوتبال هم صحبت می‌کند؛ درباره زندگی شخصی بازیکن و چیزهایی شبیه این. خیلی خوب است که یک مربی درباره این چیزها هم اطلاعات داشته باشد. او شبیه یک روانشناس است».
نصری اضافه می‌کند: «از این نظر او کمی شبیه ونگر است. مدل تمرینات و رفتارش هم همینطور. او از ما می‌خواهد که اصولی را در بازی رعایت کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهد. خیلی مهم است که مربی با بازیکنان صحبت کند». او حالا امیدوار شده که با پلگرینی عملکرد ضعیف فصل قبل را پشت سر بگذارد؛«فصل گذشته، سخت‌ترین فصل حرفه‌ای من بود. مصدومیت‌های زیادی داشتم و 6‌ماه بازی نکردم. دیگر نمی‌خواهم به فصل گذشته فکر کنم. فقط می‌خواهم روی فصل جدید و کار با مربی جدید تمرکز کنم. می‌خواهم پاسخ اعتماد مدیران باشگاه که مرا به اینجا آوردند را بدهم. سعی می‌کنم در فصل جدید بهترین عملکردم را داشته باشم.» در فصل جدید با اضافه‌شدن فرناندینیو و خسوس ناواس به خط میانی سیتی، رقابت در این منطقه فشرده‌تر شده ولی نصری ترسی از این رقابت ندارد و می‌گوید: «خیلی خوب است که در تیم رقابت باشد. فصل گذشته، نتایج ناامیدکننده‌ای گرفتیم. قهرمانی لیگ را از دست دادیم و در فینال جام حذفی شکست خوردیم. این فصل می‌خواهیم همه جام‌ها را ببریم. ما به بازیکنان زیادی نیاز داریم. مربی هم در شروع کارش گفت که به 22بازیکن سطح بالا نیاز دارد. وقتی به باشگاه درجه اولی مثل سیتی، یونایتد، بارسلونا یا رئال مادرید می‌روید، می‌دانید که رقابت شدیدی وجود دارد و باید آن را بپذیرید». البته نصری برای بازگشت به تیم ملی فرانسه باید بتواند موقعیتش در ترکیب اصلی سیتی را حفظ کند و نیمکت‌نشینی به قیمت از دست‌دادن فرصت بازی در جام جهانی برزیل خواهد بود.

کد خبر 226189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز