سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: از کاترین بیگلو و بن کینگزلی با اهدای جوایز بفتا که ۹ نوامبر (۱۸ آبان) در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود، تقدیر به عمل می‌آید.

سینما-چهره ها

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کاترین بیگلو کارگردان "سی دقیقه پس از نیمه شب" و بن کینگزلی بازیگر سینمای جهان در جوایز بفتای بریتانیا تقدیر می‌شوند.

جوایز جشن سالانه بفتا لس آنجلس با حضور بی.بی.سی آمریکا برگزار می‌شود.

بیگلو که در این مراسم جایزه جان شلزینگر بریتانیا را برای دستاوردهای فوق العاده کارگردانی دریافت می‌کند، اولین زنی است که موفق به جایزه اسکار کارگردانی شده است.

او این جایزه را برای "قفسه درد" (مهلکه) دریافت کرد. او امسال با فیلم "سی دقیقه پس از نیمه شب" نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم بود.

کریستوفر نولان، دنی بویل و استفن فریرز از جمله چهره هایی هستند که این جایزه را دریافت کرده اند.

بن کینگزلی بازیگر بریتانیایی نیز جایزه آلبرت آر.بروکولی بریتانیا را برای دستاوردهای فوق العاده جهانی در عرصه سرگرمی دریافت می‌کند.

او که جایزه اسکار و بفتا را در کارنامه اش دارد، به تازگی در در "ایرون من ۳" بازی کرد و در فیلم اقتباسی علمی -تخیلی "پایان بازی" نیز جلوی دوربین می‌رود.

جان لاستر و ویل رایت از جمله چهره هایی هستند که این جایزه را دریافت کرده اند.

گری دارتنال رییس جوایز بفتا لس آنجلس با اعلام این خبر از سر بن کینگزلی به عنوان یک الگو در سینما یاد کرد که قدرت خلاقیت را به همه سینمادوستان در سراسر جهان ارایه کرده و با اجراهای پرقدرتش به یاد ماندنی است و کاترین بیگلو را استعدادی فوق العاده در کارگردانی خواند که با آثارش هر موضوع را بدون اهمیت به ژانر یا محتوایش به چالش می‌گیرد.

پیش از این هم اعلام شده بود جورج کلونی امسال با دریافت جایزه استنلی کوبریک بریتانیا برای دستاوردهایش در سینما تقدیر می‌شود.

 

کد خبر 226050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز