همشهری‌آنلاین: محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخلاف برخی افراد دیگر در سال 84 و 88 قول‌های به مردم زیادی ندادیم، گفت: در عوض ما قول‌های اساسی به مردم دادیم که به آنها عمل کردیم.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در آخرین روز رسمی کاری خود و کمتر از 24 ساعت پیش از مراسم تنفیذ حکم رییس دولت یازدهم، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود که از شبکه یک سیما پخش شد گفت: برخی قول‌های خاصی به مردم می دادند و مثلا می‌گفتند پول می‌دهیم ولی ما قول های زیادی به مردم ندادیم و به همان قول ها هم عمل کردیم.

وی پاکدستی، خدمت به مردم و مردمی بودن را از جمله قول و قرارهای خود با مردم و با اعضای کابینه‌اش عنوان کرد و مدعی شد که خود و قریب به اتفاق همکارانش به این قول و قرارها عمل کرده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: به مردم قول دادم سرگرم مسایل شخصی، گروهی و جناحی نخواهم شد و به آن عمل کردم. قول دادیم که پاکدست باشیم و با اطمینان عرض می‌کنم که این دولت پاکترین دولت تاریخ ایران است. همین جا به مردم عرض می‌کنم که هیچ سندی را که علیه منافع ملت باشد امضا نکردم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خیلی علیه دولت حرف زده شد، ولی واکنش ما سکوت بود و ما اهل گله گذاری نیستیم.

وی در برابر پرسشی درباره فهرست اموال و دارایی‌های خود نیز پاسخ داد: لیست اموالم همان لیست سال 84 است که اعلام کرده بودیم، با این تغییر که به جای خانه نارمک که قدیمی بود و 175 متر زمین داشت، یک آپارتمان چهار طبقه ساختیم تا با خانواده‌ها و بچه‌ها دور هم زندگی کنیم.

احمدی‌نژاد همچنین درباره دانشگاه ایرانیان که اخیرا تاسیس کرده است توضیحاتی ارائه داد و گفت: بعد از اتمام کارم در دولت، کار اصلی‌ام در دانشگاه خواهد بود. با رایزنی‌های زیاد مجوز یک دانشگاه بین‌المللی را گرفتیم و از خدا خواسته‌ام زمینه‌ای فراهم شود تا همه مردم در آن شریک باشند و 76 میلیون سهامدار داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره سخت‌ترین، تلخ‌ترین و شیرین‌ترین لحظات کار خود در دولت، فشارهای اقتصادی دشمن را سخت‌ترین زمان کار خود عنوان کرد و افزود: شیرین‌ترین لحظه برای من دیدن شادی مردم است.

احمدی‌نژاد در ادامه به دیدگاه خود درباره همکارانش اشاره کرد و گفت: علاقه من به همکارانم آنطور که فکر می‌کنید شخصی نیست بلکه این نحوه کار کردن آنهاست که من را شیفته خود می‌کند و من شیفته همه همکارانم هستم اما نمی‌توانم که به برخی از آنها بیشتر علاقه دارم. جدا شدن آقای شیخ‌الاسلام برای من بسیار سخت بود. او قربانی مسایلی شد که به او ربطی نداشت.

رییس‌جمهور در ادامه احساس خود درباره برخی واژه‌ها نظیر ایران، انرژی هسته‌یی، دانشگاه، رسانه، زن ایرانی، سازمان ملل، خانواده، ملت ایران، اسرائیل، آمریکا، پاستور، میز، ریاست جمهوری و محمود احمدی‌نژاد را بیان کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از مردم حلالیت طلبید و همچنین از کلیه اقشار، قومیت‌ها و افرادی که دولت نهم و دهم را همراهی کردند تشکر کرد و گفت: از مردم می‌خواهم که من را حلال کنند.

احمدی‌نژاد از امام زمان (عج) نیز تشکری ویژه کرد و افزود: ما هرچه داریم از امام زمان داریم. انرژی هسته‌یی، سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها و عزت و اقتدار در مجامع سازمان ملل را از ایشان داریم.

رییس‌جمهور همچنین از مظلومیت امام زمان (عج) سخن گفت و اظهار کرد: امام زمان (عج) بسیار مظلوم واقع شده است. درخواست من این است که هرجا از مظلومیت حرف زده می‌شود، از ایشان نیز سخن به میان بیاید چراکه در مجامع بین‌المللی بحث بحث مظلومیت امام زمان (عج) مغفول واقع شده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: راه ادامه دارد؛ البته نه اینکه من مدعی کسی بشوم بلکه من در خدمت ملت هستم.

کد خبر 225590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز