همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی را از جمله اولویت‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و ادب، افزود: باید امور فرهنگی را به دست خبرگان آن سپرد و نباید اجازه دهیم تا با نگاهی غیرکارشناسانه افراطی، روزنامه‌ای را حذف یا از انتشار کتابی جلوگیری و مانع پخش فیلمی که زحمت فراوانی برای آنان کشیده شده، شوند.

وی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفرای فرهنگی نام برد که باید از نفوذ آنان برای رساندن پیام‌های فرهنگی و معنوی به جوانان و مردم دنیا استفاده کنیم.

وی با تأکید بر «ضرورت سیاست‌گذاری مستحکم فرهنگی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی و هنری» گفت: می‌توانیم بسیاری از امور فرهنگی و هنری را به نظام‌های صنفی، انجمن‌های مختلف ذی‌صلاح مردمی واگذار نماییم، به طوری که می‌بینیم چگونه مردم به طور خودجوش، مراسم مذهبی و ملی، از جمله شب‌های قدر و عاشورا و حتی عید نوروز را با شکوه برگزار می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش شعر در ساختن فرهنگ حماسی و سازنده را نقشی اساسی و غیرقابل انکار دانست و افزود: شعر سازنده پیام روشنی از تلاش و امید دارد، مثبت‌نگر و توان‌افزا است که نمونه بارز آن اشعار دوران دفاع مقدس بود.

وی بی‌نظمی، قانون‌گریزی و فقدان اعتماد به نفس را از جمله موانع توسعه نام برد که برای تقویت آن به منابع غنی فرهنگی نیاز داریم.

کد خبر 225504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز