همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ایران در چهار وزن نخست بازیهای المپیک صاحب یک مدال نقره و دو برنز شد.

deaflympics

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، در ادامه بازی‌های المپیک ناشنوایان در صوفیه بلغارستان، میثم قبشه دزفولی که امید اول کسب مدال طلای ایران در مسابقات کشتی المپیک ناشنوایان به حساب می‌آمد، با شکست در دیدار فینال به مدال نقره رسید تا در روز اول کشتی ایران صاحب یک مدال نقره و دو برنز شود.

قبشه دزفولی کشتی گیر وزن 84 کیلوگرم فرنگی ایران که پیش از این سه بار قهرمانی در مسابقات المپیک ناشنوایان را در کارنامه خود داشت، امروز دوشنبه در بیست و دومین دوره مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان روی تشک رفت و در نهایت به مقام نایب قهرمانی رسید.

قبشه دزفولی در حالی به فینال این مسابقات رسید که موفق شده سه حریف خود را از کشورهای قزاقستان، ارمنستان و اوکراین ضربه فنی کند. وی در فینال هم به مصاف نماینده روسیه رفت که این دیدار را را نتیجه دو بر یک واگذار کرد.

اما در سایر رقابتهای چهار وزن اول کشتی فرنگی، مهدی بخشی با پیروزی بر حریف ترکمنستانی صاحب مدال برنز وزن 55 کیلوگرم شد و در وزن 66 کیلوگرم مجید توکلی با پیروزی بر حریف اوکراینی به دیگر مدال برنز ایران رسید. هاشم بیابانی هم در وزن 120 کیلوگرم پنجم شد.

مسابقات کشتی المپیک ناشنوایان در سالن استادیوم آرمی بلغارستان برگزار می‌شود. کاروان ورزشی ایران تا به حال صاحب 9 مدال (پنج برنز و یک نقره در تکواندو و یک نقره و دو برنز در کشتی فرنگی) شده است.

کد خبر 225167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز