همشهری‌آنلاین: حزب مخالف کامبوج اعلام کرد در روند انتخابات پارلمانی در این کشور تخلفات گسترده روی داده‌است.

cambodia

گفته می‌شود این بی‌نظمی‌ها و تخلفات از هر انتخابات دیگر شدیدتر و بدتر بوده‌است .

ییم سووان، سخنگوی حزب مخالف نجات ملی کامبوج اعلام کرد: اوضاع از همه انتخابات قبلی بدتر است و اسامی بسیاری از واجدان شرایط شرکت در انتخابات از فهرست‌های رای‌دهندگان حذف شده و این در حالی‌ست که هزاران نفرنمی‌توانند رای دهند چون افراد دیگری از برگه‌های رای آنها استفاده کرده‌اند و رای داده‌اند.

پیش بینی می شود نتایج انتخابات امروز با تمدید دوره 28 ساله حکومت هون سن نخست وزیر قدرتمند کامبوج بر کشور همراه باشد .
سام راینسی رهبر مخالفان روز 19 جولای پس از عفو غیر منتظره دربار از تبعیدخودخواسته به کامبوج بازگشت ، ولی مقامات از شرکت او  در انتخابات جلوگیری و اعلام کردند زمان برای نام‌نویسی راینسی به اتمام رسیده است .

بنا به گزارش فاکس‌نیوز،راینسی اعلام کرده که حزب نخست‌وزیر فعلی به احتمال قوی برنده خواهد بود اما هر چه که حزب او و مخالفان در این انتخابات به‌دست بیاورند اگرچه در ظاهر از نظر تعداد کم باشد اما خود حرکتی بزرگ و گامی رو به جلوست.

 راینسی همچنین از ادامه فعالیتش برای پیشبرد اهداف مخالفان خبر داده‌است.

از سوی دیگر دبیر کل کمیته ملی انتخابات کامبوج  برخی از طرفداران مخالفان را متهم کرد که در بعضی از حوزه‌های رای‌گیری مانع از شرکت مردم در انتخابات و حضور آنها پای صندوق‌های رای شده‌اند .

  مسئولان انتخاباتی گفته‌اند حدود 50 درصد از رای‌دهندگان کامبوجی تا کنون به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

دفاتر اخذ رای در این کشور از ساعت شش صبح به وقت محلی باز  ورای‌گیری از 7 صبح آغاز شد و پیش بینی می‌شود به‌زودی  همه رای‌دهندگان ، رای خود را در صندوق‌های رای انداخته باشند.

دفاتر اخذ رای در ساعت پانزده به وقت محلی بسته می شود. برای نخستین بار در تاریخ کامبوج ، نتایج انتخابات در ساعت 8 شب به‌وقت محلی از تلویزیون اعلام خواهد شد.

یاد آور می‌شود حزب حاکم مردم پنج میلیون و700 هزار عضو دارد.

شاید مهم‌ترین نکته نامعلوم میزان آرای حزب سام راینسی باشد و  این که شاید این حزب بتواند چند کرسی به‌دست بیاورد.

کد خبر 224917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز