سخنگوی اقتصادی دولت با تشریح ابعاد جدیدی از مصوبه 74هزارمیلیارد تومانی مجمع بانک مرکزی درباره تسویه بدهی‌های دولت گفت: کتبا و تلفنی درخواست یک هفته زمان جهت جمع‌آوری مستندات لازم برای دفاع از مصوبه مجمع را از دیوان عدالت اداری کرده بودیم که نپذیرفتند.

به گزارش مهر، سیدشمس‌الدین حسینی با ادعای اینکه تصمیم مجمع بانک مرکزی هیچ اثری در افزایش نقدینگی ندارد افزود: ما در مصوبه مجمع بانک مرکزی دولت را به‌عنوان یک‌کل دیدیم به‌عبارتی از تعریف عام دولت استفاده کردیم، منطق بحثمان هم روشن است، هیچ حکم و صراحت قانونی وجود ندارد که دولت را منحصر به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی کند و شرکت‌های دولتی را دولت تلقی نکند. وی با انتقاد از طرح دوفوریتی مجلس برای جلوگیری از پاکسازی بدهی 74هزار میلیارد تومانی گفت:

واقعا چطور می‌شود با یک پدیده برخورد دوگانه کرد. یعنی اگر در سال81 دولت به همین دلیل بدهکار شده است ایرادی ندارد و اما اگر در سال92 دولت طلبکار شود و بخواهد این بدهی را بپردازد از این حق منع شود. مصوبه مجمع قانونی و بهترین بود و مصوبه مجلس هم برخلاف قانون برنامه پنجم توسعه سبب توسعه معافیت مالیاتی می‌شود و هم اینکه درآمدهای دولت را در نهایت کاهش می‌دهد.

کد خبر 224845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز