چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور بولیوی با همتای اکوادوری خود در شهر کیتو، دیدار کرد.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی که برای دیدار با رافائل کورئه‌ا ،رئیس‌جمهور اکوادور به این کشور سفر کرده است، بار دیگر از چهار کشور اروپایی که در ماه ژوئیه از عبور هواپیمای او از حریم هوایی خود جلوگیری کرده بودند، انتقاد کرد.

کشورهای فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا به علت تردید درباره احتمال حضور ادوارد اسنودن، مأمور اطلاعاتی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در هواپیمای مورالس، به این هواپیما اجازه ورود به حریم هوایی خود را ندادند. هواپیمای حامل مورالس نیز به ناچار در اتریش فرود آمد و بعد از جست‌و‌جوها نیز مشخص شد که اسنودن سوار هواپیما نشده‌است.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مورالس گفت: فقط می خواهم به آنها بگویم که ما خشمگین نیستیم. نمی‌خواهم این حادثه برای رئیس‌جمهور دیگری، بالاخص در آمریکای لاتین، رخ دهد. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که اگر آنها با رئیس‌جمهور این‌گونه برخورد می کنند، رفتار آنها با مهاجران چگونه است؟

کورئه‌ا نیز درخصوص حادثه‌ای که برای هواپیمای مورالس رخ داده‌است، گفت هیچ نوع حکم جلب بین‌المللی برای ادوارد اسنودن صادر نشده‌بود و آمریکا برای اجرای خواسته‌هایش سایر کشورها را تحت فشار گذاشته‌است.

رئیس جمهور اکوادور در جمع خبرنگاران گفت: همه اینها به اعمال قدرت مرتبط است. زمانی که کشوری به علت سلطه نظامی و قدرت خود، نه از روی علت و برای تحقق عدالت، فکری به ذهنش خطور می‌کند، ظاهراً بقیه ما باید سر تعظیم فرود آوریم، حتی اگر این ایده خلافِ هنجارهای قانونی و حقوق (افراد) باشد.

رؤسای جمهور اکوادور و بولیوی همچنین پنج توافق‌نامه دو جانبه را در زمینه محیط زیست، مخابرات، مسائل قضائی و مهاجرت امضاء کردند.

کد خبر 224486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز