چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره جدید همشهری دیپلماتیک از مجموعه انتشارات موسسه همشهری با موضوع درآمدی بر سیاست خارجی دولت یازدهم و عنوان اصلی دیپلماسی روحانی منتشر شد. همشهری دیپلماتیک با قیمت 3500 تومان از کیوسک‌های مطبوعاتی قابل تهیه است

همشهری دیپلماتیک

پرونده ویژه این شماره از همشهری دیپلماتیک با توجه به انتخاب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی «درآمدی بر سیاست خارجی دولت یازدهم»نام دارد که در آن  ضمن بررسی مؤلفه‌های نظری، نکات کانونی، شاخص‌های اعتدال در سیاست خارجی و عناصر و مولفه‌های امنیتی تاثیر گذار بر سیاست خارجی؛ مهمترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو و نحوه برخورد با آنها در دولت یازدهم بررسی شده است.

در همشهری دیپلماتیک شماره هفاتاد و چهار در یادداشتی به قلم «دکتر مهران کامروا مدیر مرکز منطقه‌ای دانشگاه جورج تاون امریکا در قطر» چگونگی و چشم انداز انتقال قدرت سیاسی در قطر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

از بخش‌های جدید نشریه برگی از تاریخ است که بر مبنای آن، نشریه از این پس کوشش خواهد کرد مروری کوتاه بر مهمترین وقایع مربوط به ایران و جهان در سیاست بین‌الملل از زمان جنگ جهانی اول تاکنون به تفکیک ماه‌های پیشرو داشته باشد.

در این شماره همشهری دیپلماتیک در کنار پرونده اصلی، موضوعات و رویدادهای مانند انتقال قدرت سیاسی در قطر، ریشه‌یابی درگیری‌های اخیر در لبنان، چالش‌های سیاسی دولت جدید پاکستان، بازخوانی پرونده‌های جنگ و نقش شورای امنیت، بررسی شخصیت و اندیشه‌های نلسون ماندلا، تحولات مصر، پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا و ... به قلم کارشناسان و صاحبنظرانی چون غلامعلی خوشرو، سیدمحمدکاظم سجادپور، ابراهیم متقی، حسین سلیمی، محمدرضا دبیری، محمدرضا دهشیری، سید جلال دهقانی فیروزآبادی، علیرضا آیتی، جعفر حق‌پناه، جواد کچوئیان، محمودرضا گلشن‌پژوه، احمد بخشی، علی اقبالی، محمدصادق فضلی، امیر موسوی‌نیا، ماشالله شاکری و... آورده شده است.

شماره 74 همشهری دیپلماتیک  116 صفحه و از کیوسک‌های مطبوعاتی قابل تهیه است.

کد خبر 224467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز