سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: طی 2 روز گذشته بازار ارز با تثبیت قیمت دلار حول 3هزارو100تومان همراه شده است.

در شرایطی که از اواخر هفته گذشته کاهش نرخ دلار در بازار ارز آغاز شده و در ابتدای هفته جاری نیز این روند ادامه یافت، روز گذشته شرایط تثبیت‌شده‌ای در بازار ارز حاکم شد تا فعالان بازار کانال 3هزارو100تومان را برای نرخ دلار در این مقطع، منطقی قلمداد کنند.

پیش از این پول آمریکا پس از گذر از یک دوره نوسان حول 3هزارو300تومان تثبیت شده بود و مدتی را روی این قیمت گذراند اما از هفته گذشته معادلات بازار تغییر کرد و یک موج نزولی جدید در قیمت‌های ارز ایجاد شد تا در نهایت نرخ 3هزارو100تومانی برای 2 روش متوالی در بازار حکمرانی کند.

در این شرایط قیمت سکه هم به تبع تغییرات نرخ ارز با نوساناتی همراه شد، هرچند که طی چند روز گذشته بازار جهانی طلا هم با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شد که این موضوع نیز بر نرخ طلا و سکه تأثیر‌گذار بود اما با وجود این برایند تغییرات نرخ طلا و سکه نزولی بود، به‌طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی روز گذشته با کاهش 17هزارتومانی به یک میلیون و 23هزارتومان رسید. پیش از آغاز این دوره نوسانی در هفته گذشته قیمت هر سکه یک میلیون و 85هزار تومان برآورد می‌شد. هر گرم طلای 18عیار هم دیروز روی 100هزار تومان تثبیت شد درحالی‌که هفته گذشته نرخ 103هزار تومان نوسان می‌کرد.

در این شرایط بازارهای جهانی هم با اظهارات امیدوارکننده برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا، بار دیگر خود را بازیابی کردند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی هفته گذشته حدود هزارو280دلار برآورد می‌شد اما بهای آن بعد از چند جهش، روز گذشته به یکهزار و 328دلار رسید.

در این شرایط کاهش قیمت دلار طی یک هفته گذشته موجب شد تا این افزایش قیمت طلای جهانی روی نرخ مسکوکات و طلا تأثیرگذار نباشد. روز گذشته هر قطعه سکه طرح قدیم هم با کاهش 10هزار تومانی به یک میلیون تومان رسید. در بازار ارز هم هر یورو به 4هزارو160تومان رسید.

کد خبر 224408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز