فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بخش عمده عاملان جنایت اخیر محور بم به جیرفت دستگیر یا کشته شدند.

سردار " اسماعیل احمدی مقدم " روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج افزود: عاملان این جنایت دو گروه بودند که از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند.

وی گفت: گروه اول حادثه رفسنجان را بوجود آوردند که منجر به مجروح شدن فرمانده یک پاسگاه انتظامی شد و گروه دوم جنایت محور بم به جیرفت را بوجود آوردند.

وی افزود: هر دو گروه در عملیاتهای انجام شده از روز یکشنبه در یزد و اصفهان منهدم شدند و در این عملیاتها ‪ ۱۰‬نفر از اعضای این گروهها دستگیر، شش نفر کشته و زخمی شدند.

وی گفت: از اعضای این گروهها هفت هزار و ‪ ۹۰۰‬کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که پنج هزار ‪ ۹۰۰‬کیلوگرم آن توسط ماموران انتظامی و دو تن توسط وزارت اطلاعات کشف شده است.

وی افزود: حادثه محور بم به جیرفت به هنگام تعقیب یک گروه قاچاقچی مواد مخدر در یک محور فرعی روی داد در حالیکه ماوران انتظامی اطلاعات کامل از قاچاقچیان در اختیار داشتند.

وی گفت: اکنون این مسئله در دست بررسی است که چرا ماموران انتظامی نکات تامینی را در تعقیب قاچاقچیان رعایت نکرده و به کمین آنان افتاده‌اند.

وی افزود: جنایت محور بم به جیرفت هیچ ارتباطی با امنیت کشور ندارد و امنیت کامل در سراسر کشور برقرار است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر جرایم بزرگ در سطح کشور گفت: کشفیات انواع مشروب الکلی در چهار ماه اخیر ‪ ۴۰‬درصد، کشف مواد مخدر ‪ ۲۴‬درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و جرایم آدم ربایی، سرقت مسلحانه، سرقت از منازل و مغازه نیز در حد زیادی کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای گفت: این طرح در قالب قانون برخورد با جرایم مشهود اجرا شده و نیروی انتظامی از منظر قانون مکلف به برخورد با جرم مشهود است.

احمدی مقدم افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح منهدم کردن شبکه‌های توزیع تجهیزات ماهواره‌ای است و در بحث مردمی در صورت مشهود بودن تجهیزات ماهواره‌ای اقدام به جمع‌آوری می‌شود و اصلا قضیه ورود به منازل و تفتیش ماهواره نداری، مگر اینکه تجهیزات ماهواره مشهود باشد.

وی با اشاره به مسئله قاچاق سوخت از مرزهای غربی کشور گفت: این مسئله برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده تا جایی که حتی سهمیه نفت زمستانی روستاییان نیز به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه روند در زمستان سخت منطقه استانهای غرب کشور قطعا با مشکل جدی مواجه خواهند بود و گفت رسیدگی به این مسئله یکی از دستور کارهای شورای تامین غرب کشور است.

شورای تامین غرب کشور قرار است بعد ازظهر روز دوشنبه با حضور وزیر کشور و مسوولان استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام در سنندج برگزار شود.

وی در ادامه سخنانش وضعیت امنیتی استان کردستان را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: اگر بحث قاچاق را در ارتباط با کردستان کنار بگذاریم این استان کم جرم‌ترین استان کشور است.

کد خبر 2243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز