دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وکیل‌مدافع حمید بقایی گفت: از بعد کیفری به اتهام نشر اکاذیب از سه نماینده مجلس شکایت کردیم و از بعد انتظامی پرونده‌ای در هیات رسیدگی به تخلفات نمایندگان در حال رسیدگی است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی‌اصغر حسینی،وکیل مدافع حمید بقایی در مورد جزییات پرونده شکایت حمید بقایی از سه تن از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: این پرونده مربوط به گزارشی است که کمیسیون اصل 90 در مورد سفر رییس جمهور به نیویورک منتشر کرد و در آن گزارش نام همسر و فرزند آقای بقایی به عنوان هیات همراه رییس جمهور ذکر شد. از آنجایی که این خبر صحت نداشت و کلا خانواده آقای بقایی تا به حال به کشور آمریکا سفر نکرده‌اند، موکلم این موضوع را تکذیب کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه رییس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 به جای اینکه در این مورد بررسی دقیق‌تری انجام دهند و گزارش را اصلاح کنند، مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه همسر و فرزند آقای بقایی در این سفر جزو هیات همراه رییس جمهور بودند، انجام داده‌اند.

وکیل‌مدافع حمید بقایی تصریح کرد: در همین راستا به دلیل نشر اکاذیب از سه تن از نمایندگان شکایت کردیم و از آنجا که طبق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، این اقدام علاوه بر جرم بودن مصداق تخلف انتظامی برای نمایندگان است، شکایتی هم به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کرده‌ایم؛ بنابراین خلاف چیزی که عده‌ای از نمایندگان مجلس بیان می‌کنند این شکایت فقط در هیات نظارت مطرح نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: شکایت در دادسرا ثبت شده و در حال حاضر در جریان رسیدگی قرار دارد، ولی از جهت اینکه این اظهارنظرها تخلف انتظامی هم محسوب می‌شود، پرونده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در جریان رسیدگی قرار گرفته است؛ بنابراین اگر تصمیم به نفع یا ضرر نمایندگان گرفته شود هیچ ارتباطی به وقوع جرم از ناحیه آن‌ها ندارد. رسیدگی قضایی تنها در صلاحیت مراجع قضایی است و پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دو پرونده مطرح است. از بعد کیفری به اتهام نشر اکاذیب شکایتی طرح کردیم و از بعد انتظامی در هیات رسیدگی به تخلفات نمایندگان، پرونده در حال رسیدگی است.

وکیل‌مدافع بقایی گفت: هیچ نماینده‌ای حق ندارد در حیطه انجام وظایف نمایندگی‌اش مرتکب جرم شود و برای شانه خالی کردن از مسوولیت کیفری به مصونیت پارلمانی استناد کند؛ بنابراین نماینده مجلس بودن نمی‌تواند مجوز ارتکاب به جرم باشد.

کد خبر 224172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز